Kuigi artikli pealkiri võib kõlada nagu halvemat sorti anekdoot, on asi naljast kaugel. Peale Türgi ja Poola tehaste, kus uued parvlaevad valmivad, ning Saaremaalt ja Hiiumaalt pärit ehitusjärelevalve tegijate võib nimekirja panna veel prantslasest laevaprojekteerija firmast LMG Marine. Kõik nad annavad endast kahe aasta jooksul parima, et 2016. aasta oktoobrist sõidaksid Eestis mandri ja suursaarte vahet neli uut ja identset laeva.

Võib loota, et riigifirma Tallinna Sadama tellitud parvlaevade ehitus kontrollitakse üle millimeetri täpsusega, sest ettevõte on Türgis asuvasse Sefine tehasesse ja Poola Remontowa tehasesse saatnud kaks laevaehitusmeistrit Saaremaa ettevõttest Baltic Workboats. On ju hiidlasele Sander Pielbergile ja saarlasele Erik Aleksejevile mõlemale mandrilt saarele ehk koju jõudmine eluliselt tähtis – juba sellepärast ei saa kumbki neist praaklaevadega leppida.

Tuleb neli identselt laeva


Mehed ütlevad, et kuna neil on äsja seljataga Vormsi ja mandri ühendamiseks valminud Ormsö parvlaeva ehitus (Pielberg oli seal disainijuht, Aleksejev juhtis laeva ehitust), on uutegi laevade ehitamine ikka samasugune, ainult et mastaabid on Euroopa suurtehastes teistsugused. „Oleme poolakatele ja türklastele andnud edasi ka Eesti meremeeste kogemusi ja soovitusi, mida siinsetes oludes jälgima peaks. Peale selle on meie parvlaevade puhul olulised jäässõiduvõime ja sadamatele vastavus,” rääkis Sander Pielberg. Laevaehituskogemust on Pielbergil viis aastat, mehaanikuharidusega Aleksejevil kümme aastat, millest enamiku aega on ta ametit praktiseerinud merd sõites.