Mercedes-Benz esitles eelmisel nädalal Tokyo autonäitusel ideeautot Maybach, mis on tehase väitel maailma kõige luksuslikum limusiin.

"Mercedes S-klass on parim auto maailmas, see siin on aga maksimum," ütles Daimler-Benzi juhatuse esimees Jürgen Schrempp autot esitledes. "Maksimumsaavutus disaini, insenerimõtte, uudse tehnoloogia, sidesüsteemide, elektroonika, üldse kõige osas," ütles Schrempp. Maybach ületab tehnoloogia ja turvameetmete poolest Mercedese S-klassi autosid.

Mercedes-Benz S 600-st on 5,77-meetrine Maybach 56 sentimeetrit pikem. Daimleri juhatuse liige Dieter Zetche ütles Reutersile, et pikema kerega Maybach aitab reisijaid paremini kaitsta, sest auto sisaldab rohkem kokkupõrke energiat neelavat metalli. Augustis juhtunud autoõnnetuses, milles hukkusid printsess Diana ja veel kaks inimest, sõitsid ohvrid standardse pikkusega S-klassi Mercedeses.

Maybach on mõeldud väga rikastele inimestele. Temaga sõidutatakse miljardäre ning kroonitud päid. See on auto, kus omanik istub tagaistmel ning rooli taga on palgaline autojuht.

Kuninglikkust õhkub auto igast nurgast: valgest nahast ja väärispuidust salongi sisustus, keskkonsoolist väljasõitev baar nii soojade kui ka külmade jookide jaoks. Baaritarbed on hõbedast. Esiistmete vahel on hõbedane lillevaas. Tagaistmed on elektriliselt muudetavad lamamistoolideks. Salongi katus on klaasist. Auto on täis sidesüsteeme ning elektroonikat - arvuti, videomakk, kolm telefoni, stereosüsteem jne. Autojuhi jaoks on kolme rezhiimiga elektroone spidomeeter: linnasõidul 90 km/h, maanteel 140 ja kiirteel 260 km/h.

Maybachi tootmine algab kolme aasta pärast, kui firma teeb põhimõttelise otsuse alustada käsitööna valmiva 12-silindrilise mootoriga limusiini valmistamist.

RAIVO MURDE