Nokia kaardirakendus HERE on sel nädalal muutunud eriti kuumaks kaubaks. Kolmapäeval teatas Wall Street Journal, et Euroopa autotootjad BMW, Daimler’i Mercedes-Benz ja Audi kavatsevad koos Hiina otsingumootoriga Baidu teha HERE’i ostmiseks pakkumise. See võib omakorda saada takistuseks Apple’ile ja Google’le, kes samuti oma isesõitva auto projekti tarbeks seda kaardirakendust ära osta ihkavad. HERE on nimelt Google Maps’i suurim konkurent.

Uberi jaoks oleks HERE tõeline õnnistus. Nokia kaardiäri käes on rohkem kui 80% autode sisseehitatud navigatsioonisüsteemide globaalsest turust, kusjuures igal aastal investeeritakse kaartide uuendamisse miljoneid dollareid. HERE resideerib Berliinis ja annab tööd 6000 inimesele. Üksuse aastane tulu oli 1,1 miljardit dollarit, mis on vähem kui 8% Nokia 2014. aasta kogumüügist.
Üksus teatatud aastane tulu on $ 1,1 miljardit vähem kui 8 protsenti Nokia kogumüügist 2014. aastal, vastavalt ettevõtte dokumentidest.

The Times kirjutab kolmele anonüümsele allikale tuginedes, et Uber on selle äri eest valmis välja käima 3 miljardit dollarit.

Nokia teatas aprillis, et kaalub oma kaardirakenduseäri HERE müümisvõimalusi. Oodatakse, et selle kuu lõpus teatab Nokia tehingust.

Hetkel kasutab Uber Google Maps’i tehnoloogiat, kuid HERE’i omandamisega saaks Uber päris enda kaardirakendustarkvara ja andebaasid, mis toetaks oluliselt nende ärieesmärke.

Uberi looja ja tegevjuht Travis Kalanick ei ole HERE'i võimalikku ostu veel kommenteerinud.