Viimati maksis mootoribensiini 95 liiter praegusest rohkem eelmise aasta 23. augustil- 1,129 eurole.

Olerexi juhatuse liige Alan Vaht rõhutas, et kindlasti tuleb arvestada, et tänane bensiini aktsiis on eelmise aasta aktsiisimäärast 5,1 senti liitrist kõrgem.

Kõrvutades tänase bensiini maailmaturuhinna eelmise aasta augusti hinnaga, on tema sõnul näha, et eelmise aasta 24. augustil oli bensiini hind 450 EUR/tonn võrreldes tänase 436 euroga tonnist.

„Arvutuslikult tähendab see jaemüügihinnavahet u. 1,5 senti liitrist hetke hinnataseme kasuks,“ tõdes ta.

Maailmaturuhinnad tegid Vahti sõnul oma põhja käesoleva aasta jaanuaris ja veebruaris, mis kajastus ka jaemüügihindades, kui bensiini ja diislikütuse hinnad olid kohati lausa alla 0,9 euro liitrist. Veebruari lõpust hakkasid aga maailmaturuhinnad kasvama, kuna üha valjemalt hakati rääkima Saudi Araabia ja Venemaa naftatootmise külmutamisest.

Sellele järgnesid kõrgele puhutud ootused OPECi ja kolmandate riikide naftatootmise külmutamisest 17. aprillile planeeritud Doha kohtumisel. Oodatud kokkulepet aga ei sündinud, kuna Iraan ei olnud tootmise külmutamisest huvitatud ning kohtumisele ei ilmunud. Pärast Doha kohtumist on kütuste maailmaturuhinnad stabiliseerunud või hakanud isegi natuke langema. Viimaste päevade hinnalanguse üheks põhjuseks on OPECi aprillikuine rekordiline tootmismaht. Hindade suuremat langust hoiab hetkel tagasi aga nõudluse kasv tarbimise poolel, mis on tasakaalustamas nõudluse ja pakkumise vahekorda. "Nõudluse ja pakkumise tasakaal peaks jõudma kätte aasta lõpuks, prognoosis Vaht.