Automaattanklates on mootorikütuste jaehinnad kütusemüüjate teatel järgmised:

Mootoribensiini 95 liiter maksab automaattanklates nüüd 1,159 eurot,

Mootoribensiini 98 liiter 1,199 eurot

Diislikütuse liiter 1,049 eurot

Ärilehel on olemas automaattanklate mootorikütuse 95 hinnatabelid vähemalt kuue aasta võrdluses. Kui selle kevadeni oli jaemüüjate ametilikult välja öeldud nn baashind tanklates üldiselt valdav ning odavamalt sai kütust üksikutes tanklates, siis praegu on olukord vastupidine: kütuste jaemüüjad räägivad hinnalangetustest, kuid nendel tasemetel hinnaga tanklaid on keeruline leida. Näiteks oli raske hiljuti osta mootoribensiini 95 kallima hinnaga kui 1,143 eurot liiter, kuigi samal ajal andsid jaemüüjad teada hinnalangetusest ja tegelik hind oleks pidanud olema algselt 1,224 euro ja 1,204 euro kandis.

Olerexi juhatuse liige, sisseostujuht Alan Vaht tunnistab, et olukord on tõepoolest muutunud. Kui varem oli soodsamate hindadega Tallinnas Mustamäe- Õismäe piirkond, siis nüüd on need alad oluliselt laienenud ning hinnalangusest teada andes tuleb Vahti sõnul tegelikult hinda muuta vaid pooltes tanklates.

„Eks natuke nende teadetega klienti petetakse jah, see on vale signaali andmine,“ tunnistas ta. Siiski teatas ka Olerex koos Neste ja Statoiliga ühesendisest "hinnalangusest".

Põhjus peitub konkurentsis. Madalamaid hindu üle riigi ei ole võimalik rakendada.

Statoili mootorikütuste müügidirektor Meelis Migur möönis, et konkurents mootorikütuste turul on praegu äärmiselt tihe ning paljudes teenindus- ja automaatjaamades kehtivad tavahinnast soodsamad hinnad. „Tänane hinnamuudatus mõjutas meie kahte automaatjaama seitsmest. Ülejäänud automaattanklates kehtis konkurentsiolukorrast tulenevalt juba soodsam hind,“ lausus ta.

Konkurents seab omad reeglid ja nii tuleb rahakotti kütuse eest enim kergendada just maapiirkonnas. Seal on konkurest tanklakettide vahel väiksem ning kütuse ost tarbijale möödapääsmatu, sest sageli on auto ainuke liikumisvõimalus. Ja kütuseliitri hinnaerinevused võivad ulatud kuue sendini liitrist.

Vaht möönis, et mootorikütuste turul käib justkui mäng: nädala alguses hindu tavaliselt tõstetakse ja nädala lõpus jälle langetatakse. „Hinda langetab see, kellel läheb kehvasti ja tal on vaja kliente võita,“ rääkis Vaht. Kui hinda aga tõstetakse, siis lähevad kõik sellega kaasa, sest marginaalid on ebamõistlikult madalad,“ lausus ta.