Kaubamärgi Monton ja Montoni logo registreerimise vaidlustas praeguseks ligi 70 aastat Mouton Cadet’ veine tootev ja turustav Rothschild mullu 2. septembril. Kolm päeva pärast prantslaste protesti esitamist tööstusomandi apellatsioonikomisjonile teatas Baltika börsile uue rahvusvahelise rõivakaubamärgi Monton kasutuselevõtust. Baltika oli esitanud 2001. aasta lõpus taotluse oma uue kaubamärgi registreerimiseks Eestis paljudes klassides – alates parfümeeriatoodetest ja rõivastest kuni alkoholi ja tubakatoodeteni.

“Arvestades Mouton Cadet’ kaubamärkide tuntust ja sellega tähistatud kaupade kõrget mainet tarbijate seas ja nende kaupade valmistaja kuulsust, on Rothschild seisukohal, et kaubamärgid Monton ja “Monton+kuju” võivad assotsieeruda nende kaubamärgiga ning kaasa tuua varasema märgi maine ärakasutamise ja selle eristusvõime kahjustamise,” ütles veinitootja esindajana patendibüroo Lasvet patendivolinik Villu Pavelts.

Paveltsi sõnul vaidlustati kaubamärkide registreerimine ka Lätis ja Leedus. Neis riikides loobus Baltika kaubamärkide Monton registreerimisest klassides 33 ja 34 ehk alkohoolseid jooke ja tubakatooteid piiritlevates kaubaklassides. “Eestis aga nimetatud kaupade osas märkide registreerimisest loobutud ei ole,” tõdes patendivolinik. Ta lausus samas, Rothschild ei välista analoogseid kokkuleppeid Eesti suhtes.

Baltika juhatuse esimehe Meelis Milderi sõnul on Baltika Rothschildi palvele vastu tulles loobunud klassides 33 ja 34 Montoni kaubamärgi kasutamisest Lätis, Leedus ja Rootsis. “Eestis veel vaidlus apellatsioonikomisjoni ülekoormatuse tõttu käib ning kuni lahendit ei ole, siis teemat hetkel täpsemalt ei kommenteeriks,” lisas ta.

“Kuid vaatamata tekkinud vaidlusele me siiski ikka veel ei arva, et kliendid toidupoes veini Mouton Cadet – hääldus: mutoon kadee – valides seda automaatselt meie rõivabrändi Monton – hääldus: monton – lisapakkumiseks peaks või vastupidi,” ütles Milder.

Apellatsioonikomisjoni otsuse ootamine ei takista Baltikal selle kaubamärgi kasutamist.