Ideele, et paigaldada Eestisse ka elektriautode kiirlaadijate taristu jõudsid Mitsubishi inimesed alles hilissügisel.

„Me oleme väga õnnelikud, et Mitsubishi Corporation just Eesti oma tehingupartneriks valis. Oluline on mõista, et saastekvootide turul ületab pakkumine nõudlust kuni kolmkümmend korda, ses mõttes on meil väga vedanud, et see tehing just Eestisse tuli,“ sõnas Sulling.

"Tegemist on väga suure tehinguga, sest 10 miljonit ühikut korraga
ostetakse maailmas ehk ühel-kahel korral aastas. Tehingu hind on
konfidentsiaalne ning seda avalikustada ei saa. Mitsubishi Corporation
pakkus välja ainult elektriautode projekti ning seetõttu teisi
investeeringute plaane ei arutatud. Koostöös Majandus- ja
Kommunikatsiooniministeeriumi, Sotsiaalministeeriumi ning ostjaga panime
kokku elektriautode investeerimisskeemi ning presenteerisime seda
valitsusele. Valitsus kiitis meie plaani heaks ning 2012. aastaks on
Eestis olemas maailmas ainulaadne kogu riiki hõlmav elektriautode
laadimisvõrgustik ning teedel liikumas tuhatkond elektriautot," sõnas Sulling.

Sullingu sõnul on tehing kolme osaline. Esimeses osas vahetatakse saastekvoodi ühikuid reaalselt Mitsubishi elektriautode vastu, mida tuleb ligi tuhatkond. Nendest 507 lähevad koostöös Sotsiaalministeeriumiga kasutusse sotsiaaltöötajatele üle Eesti. Nõnda paraneb elanike sotsiaalteenuste kättesaadavus ja kvaliteet, samuti propageerib riik keskkonna- ja energiasäästualast teadlikkust.

"Kuna riigivara seadus lubab teha vahetustehingut ainult juhul kui vara läheb kasutusse avalikul eesmärgil, siis leidsime Sotsiaalministriga läbi rääkides, et väikesed elektriautod sobiksid kõige paremini sotsiaaltöötajatele. Kuna sotsiaaltöötajaid on igas vallas, siis leiab üle Eestiline laadimistaristu ka kohe kasutust," sõnas Sulling.

Teises ja kolmandas osas vahetatakse kvoodihulk raha vastu, mis aga
läheb suunatult esiteks laadimistaristu ehitamiseks ning teiseks elektriautode kasutuselevõtu soodustamiseks loodavasse toetusskeemi. Kavandatav toetus on suunatud üksnes eraisikust autoostjale ning kuna toetuseks kasutatavad rahad tulevad saastekvoodi müügist, saavad seetõttu seda vaid esimesed umbes 500 elektriauto ostjat.

"Grante ehk toetusi elektriautode ostjatele hakkab jagama SA KredEx," sõnas Sulling.

Toetusskeemiga kompenseeritakse ostjale sisepõlemismootoriga autode ja oluliselt kallimate elektriautode hinnavahe.

"Üleriigilise laadimistaristu loomine on ainulaadne maailmas. On teada, et paarkümmend kiirlaadijat on omale tellinud Iirimaa, samuti on ümmekond
kiirlaadijat Brüsseli lähistel. Üle viiesaja laadija on kasutuses Jaapanis, peamiselt Tokyo piirkonnas. Meie plaanime kokku paigaldada kuni
250 kiirlaadijat üle Eesti," sõnas Sulling.