AS Tallink Grupp ja tema tütarettevõtted vedasid 2015. majandusaasta esimeses kvartalis kokku 1,8 miljonit reisijat, mida on 5,9 protsenti vähem kui sama perioodi jooksul eelmisel aastal, teatas ettevõte börsile. 

Kontserni auditeerimata müügitulu kasvas 1,9 miljoni või 1 protsendi võrra kokku 190,2 miljoni euroni, EBITDA kasvas 15,0 miljoni euro või kokku 19,5 miljoni euroni. 

Kontsern tegi eelmise majandusaasta jooksul erinevaid laevade opereerimist puudutavaid muudatusi, mis avaldavad enim mõju kasumlikkusele esimeses kvartalis, mis on ühtlasi madalhooaeg. Vaatamata reisijate arvu kahanemisele tõid tehtud muudatused kaasa müügitulu kasvu ning kasumlikkuse paranemise läbi kulude kokkuhoiu, märkis laevafirma oma teates. 

Eesti-Soome liini müügitulu kasvas

Esimeses kvartalis kasvas Eesti-Soome vahelistel laevaliinidel müügitulu 2,7 protsenti tuginedes 21,3 protsenti kaubaveoühikute kasvule. Osa liini kaubaveoühikute kasvust tuli liini vahetanud laevalt Sea Wind. 

Eesti-Rootsi vahelisel laevaliinil, kus laevade mahutavus on eelmise aastaga võrreldes madalam, oli näha reisijate veo langust 9,9 protsenti ning kaubaveoühikute arv langes 10,4 protsenti. Läti-Rootsi laevaliinil oli reisijate veo langus 41,2 protsenti, veetud kaubaveoühikute arv kahanes 59,6 protsendi võrra, veetud sõiduautode arv kahanes 33 protsenti ning müügitulu kahanes 39,4 protsenti võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. 

Reisijate ja kaubaveo langus Läti-Rootsi liinil on tingitud asjaolust, et alates 2014 augusti algusest opereerib liinil ainult üks laev, Isabelle. Esimese kvartali jooksul avaldus surve piletihindadele kõikidel laevaliinidel, mis tulenes Tallinki hinnangul konkurentide agressiivsest hinnastamisest. Reisijate arvu langus Vene turult, mis algas eelmise aasta teises kvartalis, jätkus.

Müügitulu laevade prahtimisest suurenes

Esimeses kvartalis oli välja prahitud kokku kuus laeva. Tänu suuremale prahitud laevade arvule suurenes müügitulu laevade prahtimisest 7,3 miljoni euro või 85,9 protsendi võrra, kokku 15,7 miljoni euroni võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Välja prahitud laevadest kaks, Silja Festival ja Regina Baltica, on plaanitud müüa teises kvartalis.

Laevade avalike alade ning restoranide ja poodide kontseptsioonide uuendused koos muudatustega opereerimises aitasid tõsta müügitulu pardal tarbimisest 3,5 protsenti reisija kohta, märkis laevafirma. 

Segmendi tulem paranes kõigis segmentides ning oli 14,9 miljonit eurot kõrgem kui eelmise aasta samal perioodil.

2015. majandusaasta esimese kvartali brutokasum oli 26,1 miljonit eurot ning EBITDA 19,5 miljonit eurot vastavalt 14,3 miljonit eurot ja 15,0 miljonit eurot rohkem kui eelmise majandusaasta samal perioodil. 

Tulemuse paranemine on põhiliselt tingitud opereerimisega seotud kulude kahanemisest.
Kontserni auditeerimata puhaskahjum 2015. majandusaasta esimeses kvartalis oli 13,3 miljonit eurot, ehk 0,02 eurot aktsia kohta. Eelmise majandusaasta samal perioodil oli kahjum 23,4 miljonit eurot ehk 0,03 eurot aktsia kohta.

Käesoleva majandusaasta esimeses kvartalis kasvas rahavoog äritegevusest kokku 19,2 miljonit eurot. Kontserni kogulikviidsus ulatus neljanda kvartali lõpus 68,8 miljoni euroni, mis hõlmab 66,3 miljonit eurot raha ja 2,5 miljonit eurot kasutamata krediidilimiite, tagades tugeva finantspositsiooni jätkusuutlikuks opereerimiseks.