Segane olukord võib päädida laevapiletite hinna tõusuga, kirjutab Eesti Päevaleht.

“Bussi- ja rongiliikluses on nii piletihinnad kui ka dotatsioonid tõusnud. Eks see ole laevaliikluses riigi regionaalpoliitiline otsus,” ütles SLK nõukogu liige Aivar Jõgi.

Jõgi sõnul läheb SLK-l kehvasti ning sel aastal lõpetatakse mitmekümne miljoni kroonise kahjumiga. Seda põhjusel, et reisijate arv pole aastaga kasvanud, samas on näiteks kulutused kütusele kasvanud enam kui poole ehk ligi 20 miljoni krooni võrra.

2004. aasta septembris sõlmis SLK majandusministeeriumiga kaheaastase liiniveolepingu. “Leping sai tehtud sundolukorras, milleni oli viinud eelmise ministri tegevus, ja lepingus fikseeritud summad tulenesid ministeeriumi töötajate liigsest optimismist, kus nähti ette piletimüügist saadava tulu kasvu 20 miljoni krooni võrra ja kulutuste jäämist samale tasemele kui 2003. aastal,” ütles Jõgi.

“Eks me vaatame,” ütles majandusministri nõunik Heido Vitsur saarte laevaliikluse 2006. aasta tingimuste kohta, tunnistades, et häid lahendusi pole. Vitsuri sõnul pole SLK esindajad talle firma kehvast käekäigust teatanud.

Vitsur ei soovinud öelda, kas ministeerium läheb laevapileti hinna tõstmise teed või plaanitakse muudatusi sõidugraafikutes. “Kui nõudlus kasvab liiga kiiresti, siis kellegi jaoks on järelikult laevapilet liiga odav,” ütles ta.