Alates 14. jaanuarist peab Pärnu sadamasse sisenevatel ja sealt väljuvatel jäämurdja poolt teenindatavatel laevadel olema vähemalt jääklass 1C (Lloyd`s Register) või samaväärne teiste klassifikatsiooniühingute jääklass ja peamasina võimsus mitte vähem kui 1600kW. Jäämurdja ei teeninda vedurlaev-pargas koosseise, teatas veeteede amet.

Soome lahel jäämurdetöid hetkel veel teha pole vaja, sest meri ei ole jäätunud.

Pärnu lahel ja Liivi lahel hakkab riik jäämurdetöid tegema Veeteede Ameti mitmeotstarbelise laevaga Eva 316, mis on ehitatud 1980. aastal Soomes Savonlinnas.

Varujäämurjaks Pärnu ja Liivi lahel on vedurlaev Protector, mis on ehitatud 1995. aastal Soomes, Turus ja mille omanik on AS Alfons Hakans ning mille kasutamiseks on riigihanke korras sõlmitud leping algavaks jäämurdehooajaks.

Riigi poolt korraldab jäämurdetöid veeteede amet.

Jäämurdja teenuse tellib laeva kapten laevaagendi või reederi kaudu veeteede ametilt hiljemalt 12 tundi enne planeeritavat väljumist sadamast või hiljemalt 24 tundi enne saabumist määratud kogunemispunkti.

Kehtiva korra järgi on riigi poolt jäämurdjatega teenindatavateks sadamateks talvisel navigatsiooniperioodil Muuga sadam, Tallinna ja Kopli lahe sadamad, Paldiski Põhjasadam, Paldiski Lõunasadam, Kunda sadam ja Sillamäe sadam. Nimetatud sadamaid teenindatakse kuni sadama akvatooriumini.

Pärnu sadamat teenindatakse avamere poolt kuni kohani, mis on määratletud koordinaatidega 58º 21',4 N ja 24º 27',0 E. Sadama akvatooriumis korraldab jäämurdetöid sadama valdaja ise.