Hankekomisjoni esimehe Jaak Kaabeli sõnul on Tallinna Sadama pakkumine madalama maksumusega, samuti on pakutavad laevad uuemad.

Riik sõlmib lepingu Tallinna Sadamaga kümneks aastaks ja järgmine samm on lepingu sõlmimine. Tallinna Sadama ehitatavatele laevadel on planeeritud ka gaasivalmidus ehk tulevikus on võimalik neid kergesti kohandada keskkonnasõbralikumaks.

Majandus- ja taristuminister Urve Palo ütles, et Tallinna Sadam on teinud tõsiseid jõupingutusi laevade hankimiseks. „Mul on hea meel, et võitja selgus ausas konkurentsis kahe ettevõtte vahel ja võitis parim pakkumine," lisas minister.

Ministeerium loodab sõlmida lepingu Tallinna Sadamaga lähiajal. Tallinna Sadamale makstav dotatsioonisumma 10 aasta peale on ca 200 miljonit eurot, mis on ligikaudu 60 miljonit vähem kui konkureeriva pakkumise puhul.

Tallinna Sadam ehitab Saaremaa ja Hiiumaa liinidele 1. oktoobriks 2016 neli uut parvlaeva, kummalegi liinile kaks. Reisiparvlaevad võimaldavad aastaringset, iseseisvat ilma välise puksiir- või jäämurdeteenuseta vedu. Iga laev mahutab vähemalt 150 sõiduautot või kümme autorongi. Päästevahenditega varustatud sõitjakohti on reisiparvlaeval vähemalt 600 sõitjale, sealhulgas sisesalongis on istekohti 450.