Meie Maa peatoimetaja Veiko Visnapuu sõnul seisnes probleemi olemus sellles, et parvlaevaliiklust korraldavale Vjatšeslav Leedole kuulub paljude muude ettevõtete seas ka ajaleht Saarte Hääl, mille konkurent Meie Maa on.

„Leedo otsustas Meie Maa müügikeeluga parvlaevadel tõkestada konkureeriva lehe levikut. Selline olukord kestis kahjuks aastaid,” rääkis Visnapuu Ärilehele.
 
Meie Maa pöördus olukorra muutmiseks mitmete instantside poole. Viimati näiteks tänavu 1. oktoobril majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) poole palvega, et ministeerium arvestaks vähemalt uuel, praegu käimasoleval praamihankel Meie Maa soovi olla parvlaevadel võrdsetel alustel kättesaadav koos Leedole kuuluva Saarte Hääle ja muude ajakirjandusväljaannetega.
 
Ministeeriumi vastus 17. oktoobril Meie Maale oli toetav. „Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium on samuti seisukohal, et parvlaevadel kättesaadava ajakirjanduse valik ei tohiks sõltuda parvlaevaühenduse korraldajast ega vastavatest ärihuvidest, vaid see peaks kaasa aitama info vabale ja paremale kättesaadavusele,“ vastas Meie Maale ministeeriumi lennundus- ja merendusosakonna juhataja Jaak Kaabel lehele.

Laevadele kaubandusega tegeleva Väinamere Teeninduse ASi juhataja Jaak Põldma kinnitusel järgib ettevõtte kõiki kehtivad seadusi.

"Kaupade valik sõltub nõudlusest. Nimetatud toode ei ole erand. Seni kui on nõudlust ..." lisas ta.