Leedus mõjutab Rimi müügilangust Lidl, Eestis pani põntsu Säästumarketite kadumine

 (36)

rämpstoidu soodustused
rämpstoidu soodustusedFoto: Priit Mürk

Rimi käive kasvas Balti riikides teises kvartalis aastaga 1,9 protsenti võrra, seda tänu Lätile. Käibekasvu vedas hind, peamiselt värske toidukauba ja suhkru hinnatõusu näol. Keskmine müügisumma kasvas, kuid poekülastuste arv vähenes, seisab Rimi omaniku ICA Grupi kvartaliaruandes.

Müük vähenes nii Leedus kui Eestis.

Eestis vähenes aastaga teises kvartalis Rimi müük 2,4 protsenti, 95,3 miljonile eurole. Vähemalt aasta avatud poodides vähenes käive 1,3 protsenti. Eestis avaldas käibele mõju kestev Säästumarketite Rimideks muutmine, milleks kulus seitse miljonit Rootsi krooni.

Leedus mõjutas müüki suurem konkurents Lidli avatud poodide näol. Kuigi seal on Lidlilt kasvav konkurents, vähenes Rimi müük Leedus vähem kui Eestis, kus veel Lidlit ei ole. Leedus kahanes käive 0,8 protsenti, 77,7 miljonile eurole. Vähemalt aasta avatud olnud poodide müük vähenes 0,5 protsenti. Lätis kasvas müük 5,4 protsenti, 189,3 miljonile eurole.

Rimi turuosa Balti turul vähenes mõnevõrra.

Rimi Balti tegevuskasum vähenes 1,5 protsendi võrra 128 miljonile Rootsi kroonile, millele avaldas mõju ostetud IKI poodide integreerimiskulud 14 miljoni Rootsi krooni ulatuses.

IKI poeketi ülevõtmine nõuab veel Leedu konkurentsiameti heakskiitu ja otsust loodetakse hiljemalt neljandas kvartalis.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare