Et varguste vastu võidelda on Amazon pannud seintele telerid, milles kuvatakse näiteid erinevate vargusepisoodide kohta. Seda räägivad 11 praegust ning endist ettevõtte töötajat. Õnneks ei ütle ettevõte välja varaste nimesid. Iga üht kujutatakse tumeda koguna, millele on peale löödud märk „tööleping lõpetatud" ning juures on info selle kohta, millal toimus vargus, mida varastati ning kui palju see väärt oli.

Lisaks ka see, kuidas inimene vahele jäi. Näiteks muutes pakile kirjutatud saaja aadressi nii, et pakk tuleks talle. Kaupa on peidetud ka oma soki sisse. Mõnedel tumedatel kogudel on peal ka kiri „arreteeritud".

Vargused on Amazonis pidev probleem. Laod on täis väikeseid aga väärtuslikke asju ning kaadrivoolavus on suur ja palk väike. Bloombergi poolt intervjueeritud töötajad ütlesid, et varastatud on DVDsid, iPade, ehteid, välgumihkleid, kosmeetikat, mikoroleineahjusid ja palju muud. Paljudele meenus, et töötaja on saanud sule sappa kuna on varastanud kolleegi lõunasöögi.

Digitaalne tabloo annab aeg-ajalt teada ka nende vallandamiste kohta, mis on seotud töökohas aset leidnud vägivallajuhtumiga. On ka rõõmsamaid sõnumeid, mis kõnelevad boonustest. Mõnedes ladudes, kus ei ole telereid, pannakse sellised jutud stendidele.

Paljud töötajad ütlesid Bloombergile, et selline info levitamine ei ole nende suurim mure. Nendeks on hoopis väike palk ja suur töökoormus. „Ainsad inimesed, kellel on selle kohta midagi öelda, on need, kes on midagi ise valesti teinud. See on inimestele teadmiseks, et tööandja jälgib neid," ütles laotöötaja Maurice Jones.

Töötajad ei saa aga ilma selleta, et neid teateid vaataks. „See on nagu autoõnnetusega, et kõik sõidavad aeglasemalt, et vaadata, mis on juhtunud. Et vaadata, kes seekord on põmmpea olnud," jätkas Jones.

Osadele töötajatele meenutab see kõik vanglat. „See on veider viis, kuidas inimesi hirmutada. Minu meelest on see solvav," ütles teine mees, endine laotöötaja.

Turvaekspertide sõnul on Amazoni selline käitumine loogiline samm edasi sellest, mida ettevõtted kunagi varguste ja näppamiste ennetamiseks kasutasid. Nagu töötajate läbi otsimine enne töölt lahkumist.

„On inimesi, kes ei varasta kunagi. Siis on kindel protsent neid, kes alati varastavad," ütles üks turvafirma esindaja. „Sa püüad alati mõjutada neid, kes jäävad nende kahe grupi vahele ning tuletad neile meelde, et on suur võimalus, et nad jäävad vahele. Ning kui nad jäävadki vahele, siis millised on tagajärjed."

Kogenud turvaspetsialisti sõnul on Amazoni täpne strateegia siiski tema jaoks täiesti uus. Sõnumite psühholoogiline aspekt on talle aga tuttav.

Aastatetagune uskumatu lugu

Amazoni meetodid võivad olla ekstreemsed. 2010. aastal vajasid mitmed nende Pennsylvanias asuva lao töölised meditsiinilist abi, kuna pidid miinuskraadidega väljas mitu tundi ootama. Laos oli lahti läinud tuletõrjealarm.

Töötajatel, kes kandsid t-särke ja lühikesi pükse, kuna laos on lihtsalt nii soe, ei lubatud minna oma autodesse. Töötajate sõnul oli põhjuseks see, et ettevõtte juhid kartsid, et tuletõrje alarm oli aktiveeritud, et viia läbi suur vargus.

Amazon teatas toona, et töötajate turvalisus on nende prioriteet ning nad töötasid välja kiirema protseduuri tuletõrjehäire ajaks.

Turvaspetsialisti sõnul on vargusevastased meetmed ettevõtetes oluliselt edasi arenenud. 1980ndatel mängiti jaekettides muusikat, mis alateadlikult pidi kliente varastamisest hoiduma. „Täna kasutatakse kõikvõimalikke meetodeid, mis pähe võivad tulla ja mida seadused lubavad."