Kuigi Lähis-Ida lennufirmade kasum langes tänavu miljardilt dollarilt 700 miljonini, siis sellest hoolimata on nende reisijate-ja kaubaveomaht silmatorkavalt kerkinud.

Aasta algusest kuni augustini on rahvusvahelise reisijateveo kasv olnud 16,9% võrreldes üleilmse kasvu 6,6%-ga. Kaubavedu kasvas Lähis-Idas veelgi muljetavaldavamalt, tervenisti 14,1%. Samal ajal langes üleilmne kaubevedu 2,6%.

Järgmisel aastal peaks IATA prognoosi järgi kerkima üleilmse lennundusäri kasum 7,5 miljardi dollarini, kusjuures Lähis-Ida lennufirmaks peaks sellest saama ühe miljardi dollarilise osa.

Suuresti on ettevõtete kosumisele kaasa aidanud ka omavaheline koostöö ja koodijagamiskokkulepped.

Lähis-Ida viie tärni lennukompanii Qatar Airways on näiteks teatanud, et liitub tänavu oktoobris Oneworldi alliansiga. Lennufirma Etihad, neljatärni lennukompanii ja korduvalt maailma parimaks lennukompaniiks valitud firma, on samuti sõlminud strateegilise koodijagamise lepingu Air France-KLM-iga. See jõustub 28. oktoobrist.

IATA hinnangul on viimase seitsme aastaga investeeritud Lähis-Ida lennundusse üle 200 miljardi dollari. See tähendab, et ostetud on üle 1000 uue lennuki.

Siinkohal peab silmas pidama, et selle aja jooksul on Lähis-Ida piirkonna lennujaamadesse investeeritud üle 100 miljardi dollari.

Prognoosi järgi investeeritakse järgmise kümnendi jooksul piirkonna lennundusärisse veel vähemalt 200 miljardit dollarit.