Kohaliku lennufirma huvi lennutada inimesi tööpäeva alguseks Euroopa äri- ja võimukeskustesse ja õhtul tagasi on selgelt palju suurem kui oma põhibaasi ettevedaval lennufirmal.

Turistid saavad alati ära teenindatud, aga kui hommikused ja õhtused otselennud ära kaoks, oleksime ärisektori jaoks Euroopast mitte tunni-kahe, vaid poole päeva kaugusel.

Selle mõju majanduskeskkonnale ja SKP-le ehk kogu ühiskonna jõukusele oleks märkimisväärne. Leedu näide on meil selgelt silme ees - vaatamata lubadustele, et turg täidab tühja koha, vähendasid konkurendid FlyLALi ära kadudes lendude sagedusi ja tõstsid hindu.

Maris Lauri 2013. aastal tehtud uuringu põhjal võime hinnata, et kui koduvedaja kaoks päevapealt ära ja otselende ei asendataks, tähendaks see SKP langust umbes 0,9% võrra.

See tähendab, et umbes poole meie kaitsekulutustega võrdne summa oleks meie kõigi ühisest jõukusest välja tõstetud. Seega võime üldiselt järeldada, et kui mullu oli Estonian Air umbes 10 miljoni euroga kahjumis, tõi tema olemasolu Eesti ühiskonda ca 40 miljonit eurot juurde.