MTA tulude osakonna juhataja Triin Raaperi sõnul pöörduvad ettevõtjad makseraskuste puhul üha enam maksuhalduri poole, et koos probleemile lahendus leida, teatas maksuamet.

„Võrreldes 2013. aastaga suurenes rahuldatud ajatamiste taotluse maht pea viiendiku võrra. Ettevõtjate suurenenud valmidus ja soov koostööks on meie jaoks ka märk paranenud maksukuulekusest,“ rääkis Raaper.

Ajatamisotsuse saanud ettevõtjad valdavalt täidavad oma kohustusi, jaanuari alguse seisuga pidasid ajatamisgraafikust kinni 95 protsenti isikutest. Ajatatud maksuvõlga ei kuvata ameti kodulehel maksuvõlglaste nimekirjas ning kuni isik jälgib sõlmitud tasumise graafikut, ei alusta maksuhaldur ka võla sissenõudmist.

„Kindlasti tasub kohe maksuhalduri pöörduda ka siis, kui tekib erandkorras takistusi aruandluskohustuse täitmisel. Kui näiteks vahetult enne käibedeklaratsiooni esitamist on mõjuvatel põhjustel andmete esitamine muidu korrektselt käituval ettevõtjal raskendatud, siis on võimalik koostöös MTA teenindajatega leida lahendus tekkinud olukorrale,“ rääkis Raaper.

„Peamine on, et murede tekkimisel ei hakataks vältima maksuhalduriga suhtlemist ja ettevõtja võtaks meiega ühendust enne aruandekohustuse saabumist või maksuvõla tekkimist,“ lisas ta.