19.-28. jaanuarini toimuval põllumajanduse, toiduainete ja aiandusmessil Internationale Grüne Woche 2001 osaleb põllumajandusministeeriumi ja Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja (EPKK) eestvõttel kaheksa Eesti toiduainetööstust: AS Kalev, AS Tartu Õlletehas, TÜ E-Piim, Sulatatud Juustu Tootmise AS, AS Vastse-Kuuste Lihatööstus, AS Sagro, AS Remedia, AS Liviko, teatas ETAle EPKK.

Messil osaleb Eesti delegatsioon põllumajandusminister Ivari Padari juhtimisel. Delegatsioonil on messi ajal kohtumised Saksamaa uue põllumajandusministri Renate Künastiga ning Rootsi, Ungari, Soome, Läti ja Leedu ning Saksamaa Mecklenburg-Vorpommerni liidumaa, Saksimaa ja Sachsen-Anhalti liidumaa kolleegidega.

Eesti esindajad osalevad ka 20.jaanuaril messi raames toimuval Ida-Lääne agraarfoorumil, mis seekord keskendub Euroopa Liidu laienemisküsimustele.

Messil on 1500 eksponenti ligi 70 riigist. Messi raames toimub üle 250 seminari, sümpoosioni, konverentsi ja publikushow.

Põllumajandusminister Ivari Padari hinnangul pakub 75. korda toimuv Grüne Woche hea võimaluse Eesti toidu tutvustamiseks, samuti väärtustab minister seda, et messil saab kohtuda kolleegidega teistest riikidest. "Nii mõnigi koostöökontakt on alguse saanud just Grüne Wochelt," märkis Padar.

Põllumajandusministeeriumi pressiteate kohaselt tutvustab põllumajandusminister messikülastajatele infobukleti vahendusel Eesti toitu nii: "Eesti põllumajandus on viimase kümne aastaga läbi teinud olulised muudatused. Tootmisele orienteeritus on asendumas turule, toote kvaliteedile ja tarbijale orienteeritusega. Meie põllumajanduslik tootmine on praegu palju looduslähedasem kui aastakümneid tagasi, paranenud on toidu toorme kvaliteet."

Grüne Woche on eelkõige tarbijale orienteeritud mess, see on rohkem laat kui mess. Samas teevad rohked taustaüritused - seminarid, nõu- ja õppepäevad messi atraktiivseks ka erialainimestele. Grüne Wochet võib nimetada omamoodi riikide paraadiks, kus näidatakse ennast ja tutvustatakse oma maad eelkõige oma maal toodetud toidu kaudu, teatas ETAle põllumajandusministri nõunik Kaja Tullus.

Messil võrreldakse üksteise saavutusi, seda nii otseses, kui ka kaudses mõttes, kõik osalejad püüavad välja tuua midagi erilist. Tänavuse messi fookuses on ökoloogiline ehk mahepõllumajandus kui üks osa tulevikku orienteeritud põllumajandusest.

Juba eelmise aasta Grüne Wochel propageeris Eesti looduslähedast eluviisi. Mõnede Eesti firmade tooted on berliinlastele juba eelnevatest messidest tuttavad ja heas hinnas, nagu Remedia ja Liviko napsud, Kalevi kommid jm.

Remedia jõhvika- ja pohlaliköör on maitsenud messikülastajaile nii hästi, et nad avaldasid soovi külastada maad, kus sellised marjad kasvavad. Küsimustele pohlade-jõhvikate kohta järgnesid küsimused Eesti looduse kohta ning huvist likööri vastu tärkas huvi Eestisse reisimise vastu, on rääkinud ETAle EPKK juhatuse aseesimees Ester Tuiksoo.

"Grüne Wochel osalemine on investeering tulevikku - kui oleme ükskord Euroopa Liidu liikmed, siis teavad Berliini messil osalenud ettevõtted väga hästi, millise tootega Saksamaale minna," ütles Tuiksoo.