Tallinlane Raivo (32) sai hiljuti üllatuse osaliseks, kui selgus, et kvartaliks sõlmitud ERGO Kindlustuse poliisi eest tuleb eelmise kvartali 481 krooni asemel tasuda 529 krooni. Raivo sõlmis uue poliisi täpselt endistel tingimustel, ühtegi avariid tal hingel ei olnud ning ta kasutas sama makseviisi. Samuti ei olnud tariif vahepeal ametlikult tõusnud.

Hinnatõusu põhjuseks toovad kindlustusseltsid muuhulgas välja paberimajanduse ja elukalliduse kasvu. “Kindlustus läheb nagu iga teine teenus kaasa üldise elukallidusega,” põhjendas ERGO Kindlustuse juhatuse liige Georg Männik. “Meie spetsialistid panevad tariifid paika, hinnates erinevaid riske.”

Klient vaevleb teadmatuses. Teadmatuses vaevlevad lisaks ERGO Kindlustuse klientidele ka teiste kindlustusseltside kunded.

“Meie viimane suurem hinnatõus oli käesoleva aasta juulis, kus tariifid tõusid keskmiselt kümme protsenti,” ütles turuliidri IF Eesti Kindlustuse kindlustusdirektor Mihkel Uibopuu. “Hinnatõusu põhjendame paberimajanduse mahu kasvuga.”

IF Eesti Kindlustuse klient Aron Kalmus ütles, et kindlustusselts on teenuse pakkuja ning määrab hinna. “Mina olen teenuse ostja. Leian, et hinnapoliitika on mulle enam-vähem selge,” märkis ta.

“Liikluskindlustusfondi koduleheküljel on põhimõtteliselt ära seletatud teenuse hinnakujunduse põhimõtted,” ütles Liikluskindlustuse Fondi juhatuse liige ja peaaktuaar Enno Lelumees. “Leheküljel on ära toodud kindlustusseltside tariifid, hinnakalkulaatorid ning muu vajalik informatsioon. ”

Liikluskindlustus võib kallineda 20-40 protsenti. Salva kindlustuse hinnangul võib valitsuse kavandatav tavakindlustuse ja rohelise kaardi ühinemine kaasa tuua kindlustustariifide kuni 40-protsendilise kasvu.

Põhjenduseks tuuakse seaduste kooskõlastamist Euroopa Liidu seadusandlusega, mida tarbijakaitse peab aga ebaõiglaseks enamiku autoomanike suhtes. Eestis on 450 000 kohustusliku liikluskindlustuspoliisi omavat autoomanikku.

Neist vähestel, vaid 22 000 -l on roheline kaart. Seega puudutaks kohustusliku kindlustuse kallinemine 95 protsenti autoomanikest. Kindlustusseltside Liit ei ole võimalikku hinnatõusu veel prognoosinud.

Liikluskindlustuse Fondi juhatuse esimehe Mart Jesse sõnul on seltsid tariifides teatud piirideni vabad. “Alampiiri määravad minimaalsed preemiad, mille kinnitab rahandusministeerium. Kui selts teenib suuremat kasumit kui neli protsenti, siis ülejääk kantakse riigieelarvesse.“