Ehkki suurlinnades liiklevad autoomanikud ja ka mitmed firmad registreerivad juba aastaid kindlustuskoefitsientide vähendamiseks oma sõidukid Eesti väiksematesse piirkondadesse, on viimasel ajal hakanud koefitsiendierinevused tasanduma. Hansa Varakindlustuse kindlustusdirektor Margus Liigand märgib, et praegugi on vahe tuntav ja näiteks Viljandis kindlustamine on kaks korda odavam kui Tallinnas. Samal ajal on tema sõnul viimastel aastatel hakanud hinnad muutuma ühtlasemaks – veel kaks aastat tagasi oli samade linnade võrdluses hinnavahe kolmekordne.

Liigandi hinnangul võib üks tariifivahede vähenemise põhjus olla selles, et osa suurtes linnades liiklevaid inimesi registreerib auto soodsama kindlustusmakse pärast väiksemasse kohta. Teisalt mängib rolli ka auto­hulga ja kallimate autode arvu kasv, mis maakohtadesse jõudis hilinemisega. „Enamik kindlustusseltse kasutab hinna arvestamisel sõiduki kasutamise piirkonda, et inimene maksaks võimalikult täpselt selle riski eest, mida ta kannab,” märkis Salva Kindlustuse juhatuse liige Urmas Kivirüüt. „Usume, et 90 protsenti inimestest on ausad.” Kivirüüt lisas, et hindade ühtlustumisele võitleb vastu isereguleeruv mehhanism ja ühiskondlik tunnetus. „Ebakorrektne käitumine võib lühiajaliselt kellelegi rõõmu valmistada, aga ei ole aus teiste suhtes,” arvas ta.

Ühtset tariifi ei tule

Ka If Eesti Kindlustuse kindlustusdirektori Mihkel Uibopuu sõnul poleks tariifivahede kaotamine õiglane. „Niikaua kui piirkondade vahel on erinevus, on õiglane seda arvestada ka hinna määramisel,” arvas ta ja lisas: „Meie jaoks ei ole kindlustusmakse arvutamisel niivõrd oluline auto registreerimise koht, vaid peamine auto kasutamise koht. Meil on oma parameetrid, mille järgi vaatame, kus autot kasutatakse.” Eesti liikluskindlustuse fondi juhatuse liikme Andres Piirsalu sõnul on piirkonna arvestamine maailmas kindlustusmakse määramisel väga tavaline. „Ühtset makset ei ole ja seda pole ka tulevikus oodata,” kinnitas ta.

Tulika kindlustab taksod Jõhvis

•• Tallinnas registreeritud Tulika Taksol, mis pakub teenuseid 190 taksoga, ei ole oma autosid. Neid üürib firma sõsarettevõttelt Tulika Rent, mis asub Jõhvis. •• Kui arvestada Tulika Takso keskmiseks autoks 2003. aasta 88-kilovatise võimsusega Opel Omega, mida juhib 1,0 riskikoefitsiendiga 31–64-aastane taksojuht, siis läheks Ergo Kindlustuse liikluskindlustuse kalkulaatori järgi ühe auto kindlustus Ida-Virumaal aastas maksma 10 812 krooni, Tallinnas aga 13 152 krooni. Ühe auto pealt märkimisväärne vahe: 2340 krooni. •• Tulika Rendi juhatuse liige Priit Nuka ütles olukorra selgitamiseks: „Sõidukit saab kindlustada kas sõiduki omanik või vastutav rentnik. Siin ei saa tekkida küsimust, kas kindlustada sõi­duk oma suva järgi Pärnus või Põl­vas, vaid see määratakse kindlustaja asukoha järgi.”