Veeteede ameti peadirektori asetäitja Arvo Veskimetsa sõnul ei takista katamaraani liinile naasmist laeva remondiks kuluv aeg, vaid eelkõige litsentsi tagasisaamine.

“Iga sellise õnnetuse järel võetakse laevalt tunnistused, mis tal sõitu võimaldavad,” lausus Veskimets. “Seejärel alustatakse uurimist, mis lõpetatakse siis, kui õnnetuse põhjus on välja selgitatud.”

Ta lisas, et seejärel saab hakata laeva parandama ja alles siis antakse tunnistused tagasi.

Veskimetsa sõnul võib Linda Expressiga juhtunud õnnetuse selgitamiseks kuluda palju aega, kuna protsessis osalevad eri maade institutsioonid, kelle tehtav ekspertiis on keeruline ja põhjalik. “Teatud detaile ei kontrolli mitte veeteede amet, vaid rahvusvaheline klassiühing Det Norske Veritas,” lausus Veskimets. “Laeva keret kontrollib aga valmistajatehas.”

Veskimets lisas, et pärast õnnetust kontrollisid laeva keret tuukrid, kes leidsid väikesi täkkeid, kuid selle vaatluse põhjal on raske otsustada, millest need on põhjustatud.

Esmaspäeval tõstetakse alus Tallinna meretehases veest välja ja spetsialistid hakkavad õnnetuse põhjust selgitama.

AS-i Lindaliinid katamaraan Linda Express sai reede pärastlõunal Soome lahel seni teadmata põhjusel viga, mille tagajärjel tungis laeva mootoriruumi vesi ning laev kaldus kreeni.