Lindaliini ASi nõukogu esimees Rein Ojasaar ütles ETAle, et 300 reisijat mahutav kiirlaev vahetab välja praegu liinil oleva viie aasta vanuse tiiburi Linda.

Uus laev hakkab järgmisel aastal Tallinna ja Helsingi vahel kurseerima kuus korda päevas. Lindaliini andmetel läheb Peterburis ehitatav laev maksma 5,5 miljonit USA dollarit ehk 93 miljonit Eesti krooni. Projekti rahastab Hansaliising.

Uus laev võib sõita kiirusega 55 sõlme tunnis, mis võimaldab Tallinnast Helsingisse jõuda tunniga, millest 45 minutit kulub merel ning 15 minutit sadamas manööverdamiseks. Laev sildub nii siin- kui sealpool lahte kesklinnas.

Vana tiibur Laura müüakse maha, millest firma loodab saada 40 miljonit krooni. Kui uus laev ennast õigustab, müüakse ka teine vana tiibur Jaanika maha ja tellitakse veel üks uus katamaraan.

Eckerö Line'i Eesti filiaali juhataja Katrin Sirk Auna ütles Äripäevale, et Lindaliini projekti puhul paneb imestama laeva kiirus ja graafiku tihedus.

Nordic Jet Line'i pressiesindaja Sigrid Tammese sõnul on hea ja terve konkurents teretulnud ja sellest võidab ainult klient ning reisijate puuduses ta küll probleemi ei näe.

Möödunud aastal tuli turule Silja Super SeaCat, mis Eckerö Line'i juhataja hinnangul näitas, et nõudlus on ikkagi piisavalt suur ning reisijaid Tallinna-Helsingi liinil jätkub.

13 korda päevas Tallinna ja Helsingi vahel lende korraldava Copterline Eesti juhataja Tõnis Lepp on seisukohal, et reisija jaoks pole trump kiirus, vaid see, kuidas klienti teenindatakse.

"Kui üle lahe hakkaks käima kümnele inimesele mõeldud laev, kus oleksid nahkistmed ja kvaliteetne teenindus, oleks meil põhjust muret tunda reisijate mahu vähenemise üle," ütles Lepp.

Hansatee Groupi juhatuse esimehe Enn Pandi sõnul on 5,5miljoniline laev üsna normaalse hinnaga, sest mõne aasta vanuse katamaraani saab praegu kätte umbes 2 miljoni dollari eest.