Tallinna avalike suhete direktor Allan Alaküla ütles ajalehele, et võrreldes kolme aasta taguse ajaga, mil parkimise korraldamine Falckile anti, on olukord muutunud linna kasuks — vahepeal on loodud munitsipaalpolitsei.

“Munitsipaalpolitsei võib ühe alternatiivina edukalt konkureerida erafirma asemel,” mainis Alaküla.

Alaküla ütles, et juhul kui leping Falckiga lõpetatakse, pole ilmselt otstarbekas välja kuulutada uut riigihanget, sest vaevalt laekub sellele mõni tõsiseltvõetav pakkumine.

Seda, kas ja millises mahus koostööd Falckiga jätkatakse, ei osanud Alaküla veel öelda.

“Lepingud vaadatakse üle ja kaalutakse, kas asuda Falckiga läbirääkimistesse või mitte. Juhul kui seda tehakse, on võimalus rääkida läbi lepingute linnale soodsamaks muutmise üle,” selgitas Alaküla.

Postimehe andmetel on linn kaalunud läbirääkimisi mobiilparkimisest tuleva tulu või kogu parkimistulu Falckile mineva protsendi vähendamiseks. Üheks võimalikuks kokkuhoiuobjektiks võib olla ka parkimise kontrollile minev raha.

Kui Tallinn kulutab praegu oma parkimisosakonna ühe kontrolöri ülalpidamiseks koos palgaga kuus alla 15.000 krooni, siis Falckile maksab linn ühe kontrolöri töö eest üle 30.000 krooni. Samas on Falcki kontrolöri palk linna kolleegi omast kolmandiku võrra väiksem.

Abilinnapea Jüri Ratas ütles, et pooldab avaliku teenuse ülevõtmist erasektorilt. “Arvan, et linna käes peaks olema kõik strateegilised valdkonnad, nagu ka vee- ja küttemajandus ning jäätmekäitlus,” lisas ta.