Lipuvabriku tegevjuht Karina Tõeleid teab, et eestlased armastavad oma lippu ning neid ostetakse peamiselt selle pärast, et neist tahetakse, mitte kohustusest.

„Kuna meil on ka oma lipupood ja kontakt ostjaga, siis võime seda kindlalt öelda."

Kõik lipud valmivad siin kohapeal, vahendamisega Lipuvabrik ei tegele. See aga tähendab, et iga aasta algus muutub tehas sini-must-valgeks. Muud tooted jäävad mõneks ajaks tahaplaanile.

„Sellel aastal tuli mitmel korral tööpäevi lisaks võtta ka nädalavahetustel, et kõik tellimused õigeks ajaks täidetud saaks," rääkis Tõeleid Ärilehele.

Eesti lipu kõrghooajad on vabariigi aastapäev ja jaanipäev. Siis on ostjad peamiselt erakliendid ja müük tõuseb kordades. Kusjuures sel aastal oli märgata fenomeni, mida Eestis just kuigi tihti ei kohta - lipupoes on viimastel päevadel kliendid seisnud järjekorras.

Ka meie riigi kõige tähtsamad riigilipud - presidendi esinduslipp (vastuvõtul presidendi selja taga) ja Toompeal lehviv lipp valmivad Lipuvabrikus. Presidendi lipp valmib muide käsitööna aplikatsioontehnikas. Ühel õmblejal läheb selle valmistamiseks kuni nädal.

Tänapäevased lipukangad on väga kvaliteestsed ja seega on tooted väga vastupidavad.

„Heisates riigilippu mõned korrad aastas kohustuslikel lipupäevadel kestavab see kindlasti mitu põlve ja selle saab pärandada lastelastelegi," kinnitas Tõeleid.

Kõrgaeg ka augustis

Digitex Meedia OÜ on enam tuntud kaubamärgi liputehas.ee järgi. Neilgi läheb hästi. Käive on juba mitu aastat kasvanud 30-40% aastas. Riigilippude osakaal on käibes siiski vaid 10-20%.

Ettevõtte juht Alvar Leole sõnul on Eesti lipu ostmise kõrgaeg lisaks juba nimetatud perioodidele ka augustikuu. Neil aegadel müüakse rohkem ka lipuvardaid, vardjahoidjaid ja lipumaste.

„Samuti mõjutavad Eesti lippude müüginumbreid kampaaniad erinevate omavalitsustega, kes tihti enne eelmainitud pühi kingivad lippe oma kohalikele inimestele ja selle kaudu meie lipu kasutamist populariseerivad," tõi Leole välja.