Keskkonnaministeeriumi esindaja teatas BNS-ile, et keelu eesmärk on suurendada rehvide taaskasutamist materjali või energiaallikana ja rakendada tootja vastutuse põhimõtet.

Tootja vastutus tähendab, et teatud toodete valmistajad ja turustajad on kohustatud sellistest toodetest tekkinud jäätmed kokku koguma ja nõuetekohaselt käitlema, lisas ta.

Vanade rehvide taaskasutamiseks on mitu võimalust. Nii saab purustatud rehve kasutada asfaldisegudes ja uute rehvide ning muude kummitoodete valmistamisel, samuti võib rehvidest pürolüüsi teel gaasi ja õli toota. Rehve saab ka tsemendiahjudes põletada.

Kasutatud rehvide kogumist ja taaskasutamist hakkab korraldama tootjavastutusorganisatsioon, milleks Eestis on MTÜ Rehviliit. Praegu on rehviliit ja jäätmekäitlejate liit leidmas ühist keelt, et suuremad piirkondlikud prügilad jätkaksid esialgu vanade rehvide vastuvõtmist. Siiski ei tähendad see ladestamist, vaid ajutist vaheladustamist väljaspool prügilat, et rehvid hiljem ümber töödelda.

Rehvide valdajad peaksid endiselt kasutatud rehvid üle andma jäätmekäitlusega tegelevale ettevõttele, kes koos rehviliiduga leiab vaheladustamise ja ümbertöötlemise võimaluse.