Sel nädalal internetiloto projektiga alustanud Eesti Loto pahandas paljusid õnneproovijaid laialisaadetud meiliga, kus kõigi lotomängijate meiliaadressid üksteisele nähtavaks said.

Teisipäeval Eesti Loto avatud internetiloto süsteem sai töötada veidi enam kui päeva, kuna selle kasutajate arvates vajas online-loterii täiendusi.

Eesti Loto otsustas internetilehekülje sulgeda ja saatis kõigile online-loterii süsteemi registreerunud inimestele meili teel selgituse. Teates olid näha kõigi ligi tuhande online-loto süsteemis registreerunud kasutajate meiliaadressid.

“Ega inimesed selle peale eriti rõõmsad ei olnud,” tunnistas Eesti Loto juhatuse esimees Monika Salu. Tema sõnul saatsid pahased kliendid lotofirmale palju arupärimisi andmete avaldamise kohta.

“Kõigi teiste andmete turvalisus oli tagatud. Vahel, kui tahad väga hästi midagi teha, kipub mõni selline viga sisse tulema,” selgitas lotofirma juht. Tema sõnul loodab lotofirma selliseid juhtumeid edaspidi vältida. Salu pöördus kõikide arupärimise esitanud klientide poole personaalse vabandusega.

“Esimese hooga tuli mängijatelt nii palju ettepanekuid internetiloto lahenduste täiustamiseks ning meie arvates polnud mõtet süsteemi sellisel kujul kauem lahti hoida,” selgitas Salu. Seepärast otsustas lotofirma süsteemi ajutiselt sulgeda ning vajalikud parandused teha. “Loodame enne aasta lõppu tööga ühele poole saada,” ütles Salu.

Netiloto mängijate ettepanekud olid peamiselt seotud tehnilise paigutusega - näiteks huvitas mängijaid nende mänguajalugu ning see, kuidas tal eelnevad mängud läinud on.

Samas lükkas Salu ümber väited, nagu oleks uus süsteem kiiruga valmis kirjutatud ega pidanud lihtsalt aktiivsele kasutamisele vastu.

Delfi juhatuse esimehe Ville Jehe sõnul on uute internetiprojektide puhul tihtipeale juhtunud, et käivitamisel ilmnevad mõningad probleemid, mistõttu tuleb süsteemi täiustama hakata. Jehe, kelle sõnul plaanib Delfi Eesti Lotoga koostööd teha.

Kokku registreerus Salu sõnul ööpäeva jooksul üle tuhande inimese.