R-kioskiga samasse Norra jaekaubandusgruppi Reitan Groupi kuuluv Narvesen, mis tegutseb Läti ja Leedu turul kokku üle 500 kioski ja väikepoega, tajub oma ärisegmendis uusi arenguid: suured kaupmehed tõmbavad oma kaupluste pinnaga koomale ja avavad väiksemaid ning mugavuskaupluste ärisse on sisenemas ka täiesti uued tegijad, kirjutab Läti Delfi.

Näiteks avas ka Circle K Riias mugavuskaupluse, mille juurde ei kuulu tankla. Samasugune asub ka Tallinnas Balti jaamas.

Konkurentsi teravnedes on hakanud Narvesen Lätis ja Leedus astuma oma samme, et pakkuda seda, mille järele inimesed minipoodidesse tulevad: juhuslikult vaja minna võivaid tooteid ning teenuseid. Seda mõistagi parima kvaliteediga. Konkurentsis on kioskitest mõne aastaga saanud poed, kuhu saab sisse astuda, osta kohvi, värskeid pagaritooteid, mõnel juhul isegi värsket toitu piimatoodetest kuni valmistoiduni välja.

Lode sõnul ei karda Narvesen näiteks Lidli tulekut eriti üldse, sest inimesed, kes Narveseni mugavuskauplustesse astuvad, ei tule sinna selleks, et midagi odavamalt osta. Mugavuskauplustes lihtsalt ei müüda midagi odavamalt – hoopis vastupidi. Narveseni kliendid on ennekõike inimesed, keda ei huvita hinnavahe vaid aja kokkuhoid ning sel põhjusel kioskisse või väikepoodi minnaksegi.

„Suurim mõju Lidli tulekule saab olema ikkagi suurtele jaekettidele,“ märkis Lode.

Läti jaekaubanduse turuliidril Rimil on näiteks Riias viis Rimi Express poodi. Tallinna südalinnas on seesuguseid R-Kioskist pisut suuremaid väikepoode Rimil kokku kolm: üks Tornimäel ning kaks vanalinnas. See on alles hiljutine nähtus, et peale klassikaliste kioskite on meie turule tekkinud pisipoed kiirostudeks. Ja see pole põhjuseta nii. Lode sõnul on mugavuskaubandus praegu ainuke ärisegment jaekaubanduses, millelt on oodata stabiilset kasvu.