Lugeja: ega ilmaasjata öelda mõne kütusefirma kohta, et keemikud tulevad...

 (75)

Paldiski terminal
Paldiski terminalFOTO: KRISTO NURMIS

Ärilehes ilmus eile artikkel "Ülisüttiva vedeliku saladus: absorbendi pähe veeti tuhandeid tonne kütust?" Selles leheloos kirjeldasime, kuidas ligikaudu 60 000 tonni absorbenti on Tatarstani ja Läti kaudu jõudnud Sillamäe sadamasse, AS-ini Alexela Sillamäe.

Ühtlasi viitame siinkohal ka juba 2009. aastal Eesti Ekspressil ilmunud artiklile "Alexela plahvatusohtlik äri: viimane solk läks Aafrikasse".

Ärileht toob siinkohal muutmata kujul välja väikese valiku eilse artikli kommentaariumisse kirjutatud sisulisematest sõnumitest:

lambdasond 13.02.2015 09:07

Eesti on juba ammu välja kujunenud maaks kuhu hea igast jääke maha parseldada ja siinsed lollid maksavad veel peale.

Siia tuuakse alati kõige sxxxma kvaliteediga solki, mis siis igast lisanditega turgutatakse tasemeni et kontrollimisel miinimum normi välja veaks. Kui ei usu kontrollige ise, kui vahetate tanklaketti siis mõndaaega mootor streigib ja kütus vahutab. vahutab just sellepärast et iga tanklakett kasutab erinevat lisandit..

See ei ole ju normaalne kui bensiin lahustab kruvikeeraja plastikosa nagu mul korra juhtus. alexela kütusega kusjuures.
Kahjuks ainuke pääs sellest olukorrast on osta vanem auto millel peal mootor mis suudab kõike ära õgida..

Seotud lood:

ahjaa, kes viitsib otsida võib leida vanad artiklid 2000 algusest kus on juttu kuidas paldiski alexela tsisternidesse veeti küttemahutite loputusjääke, tankerid jms, mis siis hiljem siin arvatavasti kütuse pähe maha müüdi..

Loe veel

uku 13.02.2015 08:04

tuttav töötab statoka püti peal ja on rääkinud et ikka päris tihti kui toll kontrollib, keelatakse mingit sorti kütte müük, mingis tanklas, seda just tallinnast väljas, siis pumbatakse osa kütet välja, uus asemele ja jälle korras, näidud hoitakse ikka üsna piiri peal seega...

ref 13.02.2015 09:16

Sellist asja saab vist ainult kateldes põletada, sest absorbenti peaks olema raske millegagi segada. Võib-olla annab segada mõnede põlevkivi tootmise jääkidega(fenoolid) või rikastada sellega põlevkiviõli. Üldiselt on see ärimeeste vastus kütteõli maksusoodustuste kaotamisele.

Lihtsalt infoks 13.02.2015 09:57

Paljudel kütusefirmadel on olemas kütusemahutid. Kellel on selleks endised lennuväljade mahutid või endised kolhooside mahutid. Aga huvitav on see, et miks neil neid mahuteid vaja on, kui väidetavalt tarnitakse kütus otse suurtest terminalidest bensiini jaamadesse? Sama ka ega ilmaasjata ei öelda teatud kütusefirmade kohta, et keemikud tulevad...

!!!! 13.02.2015 10:06

Põlevkivi õli on see , mis kõik vastu võtab. Ega muidu paar aastat tagasi mehed mahuti puhastamisel pihta ei saanud ja üks lausa suri.
Sinna segatakse mida vaid. Põletite hooldusfirmad ja kliendid on lausa hädas, sest vahest kütus ei sütti üldse ja vahest liialt hästi.
Hais seinast seina. Aru ei saa mida sisse segatakse.

põleti 13.02.2015 10:22

see kraam põleb nii segatuna ja ka puhtalt roppu moodi hästi põletis!

A.. 13.02.2015 11:23

Maksuamet võiks uurida kuhu veetakse ja mida tehakse vedelikuga mis peale tankerite pesu sealt välja pumbatakse.Võin mainida et seda vedeliku ostab mitu firmat hea meelega.

Tiina moisa austaja 13.02.2015 12:07

Lugupeetavad igasuguste soidukite kasutajad. Kui teil on kusimusi soidukites kutustena kasutatavate vedelike suhtes on meie oma Eesti tudruk Tiina mois uks paremaid eksperte. Ta on juba aastaid Aafrikas neegrite autode peal katsetanud igasuguste nafta ja keemitööstuse jääkide tulemuslikkust kutuste alternatiivina.

Voib olla, et vahel juhtub kogemata moni ujuv setitamistanker ka Eestisse. Veel 10 aastat tagasi koik Eestis tegutsevad kutusefirmad turustasid vahemalt 90% ulatuses Mazekai toorbensiini 76-80 oktaanarvuga. Koikkide firmade "laborandid" tempisid oktaani noutavale trasemel kui bensiin tanklasse laks. Voib ka olla, et Tiina mois on oma ari laiendanud Aafrikast Eestisse.

Huvitav???? Kui Kruuda Kalevi kommides kahtlustati,et kasutatakse mingeid palmiolisi ja tituleeriti Presidendi Proua Evelini ja esiajakirjanik Priit Pulleritsu poolt kräpiks, siis nuud pole kuulda kippu ega koppu. Ju vastavad arimehed maksavad oigesse kohta kindlustust. Mitte nii nagu Kruuda omal ajal.

audi 200 TQ 13.02.2015 15:17

Mul on selline hea vanake veel liikvel, mis on ikka tõeline kütuseekspert. Ma algul, kui selle rariteedi soetasin, ei saanud aru, miks mõnikord lööb vea tule põlema. Kontrollisin veakoode - detonatsiooni andur. Mõtlesin juba vahetada andurit, aga siis kadus ära. Pikapeale hakkasin aru saama, et kõik on seotud tankimisega.

See mehhaaniline pritse on tundlik kütuse kvaliteedile. Uutel autodel seda muret pole, sest aju muudab kütuse ja õhu vahekorda ise vajalikul määral. Teine ilmne tunnus kütuse kvaliteedist on mootori kiire kuumenemine, ehk linnas sõites lülitub tihti tööle jahutusventilaator. Kui kütus OK, ventilaatorit ei kuulegi töötamas.

Olen proovinud erinevaid tanklaid ja erinevatel aegadel samast tanklast tankida, ikka on suured erinevused. Ei taha kellelegi teha ülekohut, ega midagi reklaamida, aga olen avastanud, et minu "vanake"on kõige rohkem rahul Lukoiliga. Olen nüüd sealt tankinud korduvalt ja veatuld kiirendamisel põlema pole saanud, Eks vene bensiin ja 1987 aastal toodetud auto sobivadki paremini...

heavy 13.02.2015 17:24

Selles loos on hea puänt,et kemikaal veetakse Kasahstanist Rezeknesse ja sealt Sillamäele.Mulle kohe meeldivad ebaloogilised majandustehingud.

Kütuste kvaliteeti ei suudeta meil ka kuidagi E 5 standardile üle viia. Juba 5aastat. Ja 01.01.2017 jõustub E6 aga meie sõidame ikka venelaste E 4-ga ringi.Ja kedagi ei koti!

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare