Lugeja kirjutab:

Hakkasin sõlmima Elektrumis elektrienergia ostulepingut. Tuli teade “Meie andmetel puudub teil kehtiv võrguleping. Palun sõlmige leping võrguettevõtjaga. See võimaldab elektrilepingu sõlmimist meiega.”

(Elektrumi e-teenindus ei ole ühendatud Eleringi andmelaoga, kus on kõigi klientide võrguandmed.)

Läksin Elektrilevi kodulehele. Sealt sain võrgulepingu sõlmimise avalduse. Avalduses on kirjas “Olen nõus, et selle avalduse alusel koostatakse minu ja Eesti Energia vahel võrgu- ja ELEKTRILEPINGU pakkumine.”

Tuleb välja, et võrgulepingu sõlmimisega kaasneb automaatne elektrilepingu sõlmimine Eesti Energiaga.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium vastab:

Teie kirja põhjal võib järeldada, et teil ei ole tõepoolest kehtivat võrgulepingut ühegi tarbimiskohaga. Seega siis ei saa te veel sõlmida elektrilepingut Elektrumiga.

Kuna Elektrilevi pakub teile võrgu- ja elektrilepingu sõlmimise võimalust, siis järelikult olete uus tarbija Elektrilevi teeninduspiirkonnas (vastasel juhul ei saaks Elektrilevi teile võrgulepingu sõlmimist pakkuda). Kuna praegu on elektriturg veel suletud, siis pakubki Elektrilevi teile suletud turu võrgulepingut, mis võib elektrituruseaduse kohaselt sisaldada ka elektrilepingu sätteid.

Kui te ei kavatse selles tarbimiskohas enne 01.01.2013 elektrit tarbima hakata, võite nõuda ainult võrgulepingu sõlmimist, misjärel saate juba hakata ka uut elektrilepingut sõlmima (mis hakkab kehtima alates 01.01.2013).

Mis puudutab andmete kättesaamist andmevahetusplatvormilt (nn andmeladu), siis kogu elektrituru andmevahetus (sealhulgas müüja vahetuse protseduur ja võrgulepingu olemasolu kontrollimine) toimubki ainult andmelao kaudu. Elektrumiga lepingu sõlmimise protseduuri alustades andsite te Elektrumile loa oma tarbimisandmete vaatamiseks ja võrgulepingu olemasolu kontrollimiseks.