Saarpuu märgib majandus- ja taristuministrile Kadri Simsonile saadetud kirjas, et potentsiaal pole bussiliikluses ammendunud ja nad suudavad reisijate arvu kasvatada ka järgnevatel aastatel. Samas on aga Eestis tekkinud olukord, kus kehtiv ühistranspordi regulatsioon ei võimalda teenuse pakkujal paindlikult lisada opereerimismahtu, mis vastaks klientide ootustele ja oleks kooskõlas nõudluse muutumisega.

“See probleem koos hiljuti tõstatunud teemaga, et ka Eesti olemasolev rongipark ei ole võimeline rahuldama reisijate kasvavat nõudlust Tallinn-Tartu liinil, on pannud meid kaaluma võimalusi osaleda kõrgekvaliteedilise ühise transpordi teenuse pakkumisel ka raudteel,” kirjutab Saarpuu.

“Eesmärgiks oleks luua Lux Expressi standarditele vastav, dotatsioonivaba teenus esialgu Tallinn-Tartu liinil. Julgust selliseks sammuks annab meile tugev olemasolev kliendibaas ning samuti asjaolu, et mõned aastad tagasi tegime tõsiseid ettevalmistusi alustamaks rahvusvahelist reisijatevedu rongiga Tallinn-Peterburi liinil, mistõttu meil on täna jätkuvalt olemas esmane vastav kompetents,” märgib ta.

Saarpuu soovib edasiste tegevuste planeerimiseks minsiteeriumi seisukohta järgmistes küsimustes:

  • Millistel alustel toimub raudtee läbilaskevõime jaotamine kommertsalustel reisijateveo tarbeks?
  • Kas kommertsvedaja lisandumine teenusepakkujana muudab tänaseid avaliku teenindamise lepingu alusel toimuvate vedude aluseid?
  • Eesti Ühistranspordiseaduse §27 sätestab, et riigieelarvest võib anda toetust sõitjateveoks vajaliku raudteeveeremi soetamiseks. Juhul, kui AS Lux Express Estonia otsustab alustada avaliku reisijateveo teenuse osutamist Tallinn-Tartu rongiliinil, siis kas ja millistel tingimustel oleks riik valmis toetama veeremi hankimist?
  • Investeeringute kaitseks sooviksime teada, millised võiksid olla pikemaajalised läbilaskevõime, sõiduaegade ja infrastruktuuritasude kokkulepped.