„Kallimate toodete tarbimine on vähenenud ja inimesed ostavad nüüd kasvõi vorsti hinna järgi,“ tõdes Maag Gruppi nõukogu esimees Roland Lepp Eesti Päevaleht Online’le.
Lepa sõnul on tarbijate eelistusi muutnud eelkõige just ostujõu langus.
Prognooside kohaselt kasvab Lepa sõnul odavamasse tootegruppi kuuluvate kaupade müük.
„Seetõttu kohandab ka Maag Grupp oma tooteportfelli vastavalt turuolukorrale ja püüab tootearenduses arvestada tarbijate eelistustega.“
Lepa sõnul on toiduainetööstus praegu suure surve all ning ellujäämiseks peab oma tootmist efektiivsemaks muutma.
„Rahal on suur tähtsus ja poes toidukraami ostmas käiv inimene jälgib järjest rohkem hindu.“
Praeguse hinnakujunduse juures on suur sõna öelda ka jaekettidel, kes samuti omavahel võistlevad järjest madalamate hindadega.
„Seetõttu on oluliselt vähenenud ka tootjate tegevuskasumid,“ lisas Lepp.
Tema sõnul töötavad ka sooduskampaaniate puhul vaid hinnapõhised pakkumised.
„Kõige enam on langenud piimatoodete hinnad - aasta algusega võrreldes 30 protsenti,“ on varasemalt Päevalehele rääkinud Prisma Peremarketi tegevdirektori Janne Lihavainen.
„Langenud on ka põhiostukorvi kuuluvate toodete hinnad, nagu leib, sai, munad, viiner, hakkliha, köögiviljad jms. Nende toodete hinnalanguse üks peamisi põhjuseid on jaekettide konkurents sooviga olla turu odavaim ostukoht.“

Toiduainete hinnad langevad kõikjal maailmas

ÜRO toiduorganisatsiooni FAO andmeil on toiduainete hinnad maailmaturul kevadistelt ja suvistelt rekordtasemetelt enam kui 50 protsendi võrra langenud.
Põhjuseks on nii majanduskonjunktuuri langus, finantskriis, kütuse hinna langus kui USA dollari tugevnemine.
Lisaks on hindu langetanud soodsad ilmastikuolud, mis lubavad oodata muuhulgas rekordilist nisu- ja riisisaaki.