Belgia õllefirma teatas, et on valmis maksma 44 naela ehk ligikaudu 62 eurot SABMilleri ühe aktsia eest, mis teeb firma väärtuseks 105 miljardit dollarit ehk 148 miljardit eurot, kirjutab CNBC.

Kokkulepe näeb aga ette, et InBev ei saa siiski SABMilleri USA äride omanikuks ning müüb MillerCoors divisjoni ja Miller Global Brand Businessi Molson Coorsile. Selle tehingu väärtuseks on umbes 12 miljardit eurot.

Koos oleksid InBev ja SABMiller kontrollinud ligi 70 protsenti USA õlleturust ning seega keelas USA konkurentsiamet SABMilleri USA divisjoni müügi.

Tehingule eelnes nädalaid läbirääkimisi, esialgsele kokkuleppele jõudsid õllefirmad oktoobris.

Teate peale tehingu toimumisest tõusid mõlema firma aktsiad – SABMilleri aktsia tõusis 1,3 protsenti ning InBev aktsia tõusis 0,3 protsenti.

Ärileht kirjutas oktoobris, et selle tehingu järel tekib ülekaalukalt maailma kõige suurem õlletootja, mille poolt pruulitakse iga kolmas müüdud õlu planeedil. Uue ühisfirma juriidiline keha luuakse Belgiasse.

Anheuser-Busch InBev tuntuimad kaubamärgid on näiteks Budweiser, Corona, Stella Artois, Beck's, Leffe ja Hoegaarden.

SABMilleri tootevalikusse kuuluvad näiteks Miller, Grolsch, Pilsner Urquell ja Peroni.