Kaupu vedaval laevad teenivad vähem raha kui kunagi 6 aasta jooksul. Konteinerkaubanduse kasv on poole väiksem mulluseks prognoositust.

Veidi enam kui aasta eest lootsid maailma meredel kõige veost alates mööblist kuni elektroonikani kasvavat nõudlust. Nii siiski ei läinud ja seetõttu kannatatakse tänase päevani.

Meritsi konteinervedu, mille käigus liigutatakse 20-jala pikkusi teraskaste ühest kohast teisi, pidanuks mullu kasvama 7%, prognoosis Clarkson. Tegelik kasv oli prognoositust poole väiksem, kuna maailma majanduskasv nõrgenes, teatas maailma suurim laevamaakler. Kuna laevastik kasvas, kukkusid laevade prahtimishinnad.

„Praegu on väga raske näha tunneli lõpus valgust,“ ütles ABG Sundal Collier Holdingsi analüütik Casper Blom. „Isegi kui vaatame 2016. aastat, siis on jätkuv probleem liiga suur laevastik ja see ei haihtu.“

Clarksoni andmetel oli tänavune jaanuar kolme aasta halvim. Keskmiselt teeniti laeva pealt 5957 dollarit päevas. 2010.-2014. aasta keskmine päevateenistus oli 7712 dollarit.

Paljud maailma tihedamad laevandusteed kannatavad arenevate turgude majanduse aeglustumise ja Euroopa nõrga kasvu tõttu. Hiina majandus kasvas mullu 6,9%, mis on aeglasem kasv alates 1990. aastast. Euroopale on prognoositud läinud aastaks 1,5% majanduskasvu, mis oleks maailma nõrgim majanduskasv.

Konteinervedude nõrkus peegeldub vastu laevanduskompaniide tulemustest. A.P. Moeller-Maersk raporteeris 2015. aastal kasumi 84% kukkumisest, kuna konteinervedude divisjonile mõjus halvasti laevade ülepakkumine. Tõenäoliselt peegeldavad Evergreen Marine, Mitsui O.S.K Lines ja Orient Overseas Internationali tulemused sama turuolukorda.

Probleemi süvendab uute laevade lisandumine ja vähemate laevade vanarauaks minek.