Lääne maavalitsuse konkursil Vormsi saare ja mandri vahelise laevaühenduse korraldaja leidmiseks jätkavad kandideerimist Saaremaa Laevakompanii (SLK), AS Saarte Liinid ja AS Kihnu Veeteed, kirjutab Lääne Elu.

Lääne maavanem Jaanus Sahk ütles, et maavalitsus ja majandusministeerium võivad laevaühenduse korraldaja valida täna. Seni sõitis Vormsi ja Rohuküla vahel SLK, kellega lõpeb leping 30. septembril.

“Vormsilane peaks praamile mõtlema niisama vähe kui tartlane maanteele,” leidis Vormsi pansionaadi perenaine Elle-Mall Koppelmaa. Majandusministri võitlust SLKga peab ta tulekahju kustutamiseks.

Vormsi metsaühistu tegevjuht Ants Varblane teadis oma kogemusest, et laevakompanii ei olegi talvel piletirahast huvitatud — riigi dotatsioon jookseb. Suvel saab kompanii nii piletitulu kui ka dotatsiooni.

Metsaühistu on tahtnud, et talvel, mil laev sõidab üks kord saarele, viivitaks see Svibys, kuni autod palgikoorma peale võtavad ja laevale sõidavad. Sellest sai asja alles eelmise talve lõpus. Isegi pooltühjalt sõitvale laevale ei taha kompanii üle paari metsaveoki lubada — kord on vesi madal ja siis aparell liiga nõrk.

Kõige suuremaks kurioosumiks aga peab Varblane, et suvel tuleb vormsilasel osta poole kallim pilet kui talvel. Nii et suvel peab hambavalust ja arstile minekust hoiduma. Kui aga vormsilane tahab suvisel reedeõhtul koju saada, peab ta maksma omakorda topelthinda.

“Saaremaa Laevakompanii on ministeeriumis kujundanud turistikeskse hinna,” leidis Varblane. “Pärast 15. maid, mil pilet maksab topelt, pane autosid peale nii palju kui tahad!”

Praeguse laevaliikluse hinnaks nimetatud sadade miljonite kroonidega võinuks Varblase meelest Vormsist mandrile Noarootsi tammi ehitada.