Samas juhib MTA tähelepanu asjaolule, et Estonian Air on avalikult kuulutanud enda võimatust tasuda võlausaldajate nõudeid ning et tegemist ei ole ajutise makseraskusega.

„Vastavalt äriseadustikule on juhatus kohustatud maksejõuetuse ilmnemisest viivitamata esitama kohtule aktsiaseltsi pankrotiavalduse. Maksejõuetuse olukorras teostatud maksed, peavad olema vältimatu iseloomuga, hoidmaks ära tulevikus tekkivat suuremat kahju. Äriühingu maksejõuetuse korral on vastavalt töötuskindlustuse -, töölepingu - kui ka pankrotiseaduse alusel töötajate kõik õigused kaitstud, seega võlausaldajate nõusolek selleks ei ole määrav,“ ütleb maksu- ja tolliamet oma kirjas Estonian Airile.

Tänaseks pidid kõik Estonian Airi võlausaldajad lennufirma juhatusele-nõukogule teada andma, kas nad nõustuvad ettepanekuga tasuda kõigepealt 182 töötajale saamata jäänud palk, puhkusekompensatsioonid ja koondamishüvitised.
Estonian Airi ettepaneku kohaselt oleks eelisjärjekorras saanud hüvitise jatfirma 182 tööta ning alles seejärel oleks teised võlausaldajad proportsionaalselt järele jäänud varast osaliselt rahuldatud oma nõuded.

Estonian Airi üldkoosolek koguneb 19. novembril. Kirja ettepanekutega saatis juhatuse esimees Jan Palmér laiali eelmisel nädalal.

Estonian Airil on 222 võlausaldajat, neist 58 võivad Estonian Airi kohta ka pankrotiavalduse teha.

Majandus- ja taristuminister Kristen Michal on varem Ärilehele selgitanud, et keskmise staažiga piloodil oleks kollektiivlepingu järgi saada umbes 40 000 eurot, pankroti puhul maksaks töötukassa umbes 20 000 eurot.