NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
27.11.2017 19:43
....aktsiisid, ümbrikupalgad, ametiautod – kõik taanduvad lõpuks maksumoraalile....
    28.11.2017 10:12
    Naabrimehele Lätist õlle toomine on seadusrikkumine, aga megapalgad igavlevatele poliitlõustadele igati normaalne nähtus?
    28.11.2017 10:14
    Riik ise annab tooni, rahvas laulab selle järgi - 2008 aasta "kriisi, milles Ansip tahakski elada" ajal tõsteti käibemaks 18%-lt 20%-le, ajutise meetmena, et kuidagi hakkama saada. Seda ei ole tänaseni tagasi muudetud, riik murdis sõna!
    Lisaks on meil nüüd võimul Ühtne Venemaa, eesotsas rääkiva maggotiga, kes on ilmselt võtnud nõuks rikkuda ära kõik mis meil vähegi korras oli - lihtne ja selge maksusüsteem (mis sest et röövellik) eelkõige. Täna ei tea tegelikult mitte keegi kui palju makse maksma peab.
    28.11.2017 22:27
    Moraali pole enam ammu ja selle eest tuleb tänada oravaid. Nemad lasid oma valitsemise ajal lõo feodaalide kõri ümbert nii lõdvaks, et neil kadus igasugune hirm ausad olla, kusjuures ütlesid nad ise, et maksa ja tee mis tahad. Kui nii lahkesti lubati, siis millisest aust või aususest sa enam räägid. Süües kasvab isu ja lõpuks võib oma ema ka maha müüa, kui see vaid kasulik oleks ja südametunnistus vaikiks, sest see on kadunud. Nüüd on kisa lahti. Moraali ei ole. Ei saagi olla, sest midagi ei kardeta. Pole hirmu, pole ka kartust. Küll advokaadid lahendavad. Kui paar suuremat suli seina äärde panna ja vara konfiskeerida, siis ehk hakatakse kartma. Vanasõna uues kuues ütleb, et väike suli on arvel politseis, suur suli on arvel pangas.
Anonüümne kommentaar
27.11.2017 19:48
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "Indrek2" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
27.11.2017 19:49
....aktsiisid, ümbrikupalgad, ametiautod – kõik taanduvad lõpuks maksumoraalile....

Moraalist ja muust irratsionaalsest hakatakse rääkima siis, kui ühtegi head mõtet, asja adekvaatseks lahendamiseks ei ole. Riigis kus enamus rahvaesindajatest on "pehmelt öelda" moraalitud, on ikka suht nõme hakata maksumaksjale, miskit sellist ila ajama.
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    28.11.2017 09:59
    Mitte nõme, vaid vimane aeg on seda inimestele pähe taguda. kust tuleb riigil raha, et tõsta pensione, palku, toetada, soodutada,doteerida, subsideerida, elu üldse. Eriti meeldib kõiksugune tasuta saamine. Seda ju nõutakse, ka seesama, kes ümbrikuepalka maksab soovib, et tema emal oleks nö elamisväärne pension, lastel tasuta koolitoit jne. . Ise aga tegutseb vastupidi, et selle eet hoolitsegu teised. Kutuurmaailma kodanik on selle endale selgeks teinud ja valmis maksma ka kinnisvara- ja luksusmaksu, automaksu, sillamaksu jne. kindlutatakse enda tegevust jne. , sest elatakse ühiskonnas. Kaugele selle ühetaolisega enam ei jõuta kui ühiskonna rahakas eliit ja rahatu pööbel igavesse ja pöördumatusse vastuollu, et mitte öelda vihasse, jõuab.
    28.11.2017 13:28
    Moraalis ei ole mitte midagi irratsionaalset, moraalne olla on pikas perspektiivis vägagi ratsionaalne. Inimene on kas korralik, või pätt- pätt olla (siia alla kuulub ka maksupättus) on energeetiliselt koormav, kurnav. Ja kui raahvaesindajad ongi moraalitud, ei tähenda see veel, et mina ise peaksin moraalitu olema. Mina olen autonoomne indiviid ja minu moraal ei olene ei riigikogujatest ega kellestki teisest.
    04.12.2017 15:07
    .... kõik taandub tegelikult ELATUSTASEMELE!
    Kui sissetuleku - väljamineku suhe on paigas, pole kellelgi vaja ega viitsimist jännata/riskida maksudest hoidumisega! Sellega tegeleks krimi sektor ja neid oleks ilmselt vähe ja oluliselt lihtsam vahele võtta. Täna oleme olukorras kus 70% rahvast on nõus "ümbrikupalgaga" et NATUKENEGI paremini oma elujärjega toime tulla!
27.11.2017 22:57
Ma olen amoraalne maksude suhes
27.11.2017 23:17
„Kumb on siis parem, kas see, et lähen pankrotti või et maksan veidi ümbrikupalka?” Nägin, et ta oli päriselt mures. Aga mina tahan oma jutuga jõuda sinnani, et mingil hetkel käib neil inimestel ka klõps ära, et kuradile, lõpetan selle ümbrikupalga maksmise, maksan maksud ära ja magan rahulikumalt!

Kui paljudel aga käib see klõps, et pannakse oma värkstuba lihtsalt kinni? Nojah maksuametnike sissetulekuid ja elujärge see ei kõiguta...
28.11.2017 00:36
Sellega tuli meelde vanasõna, et kuidas küla koerale, nii koer külale.
Kui riigi jaoks on maksumoraal lihtsalt tugevama õigus, et kui vaja võtame alamatelt juurde, siis kas riik tõesti eeldab, et alamad ainult kummardavad selle peale ja maksavad. kahtlen.
Moraal, nagu eetikagi, on ühiskonna poolt aktsepteeritud tegevus. Ja ühel hetkel võib moraalseks muutuda riigi petmine. 50 a on eestlane õppinud riiki petma ja kui riigi käitumine muutub sarnaseks eelmisele riigikorrale, siis tulevad need vanad ja moraalsed käitumisreeglid kiiresti meelde.
    28.11.2017 08:09
    Iga revolutsioon jõuab sinna kus alguse sai. Point pole selles, et 50a on harjutud riiki lüpsma, seda lüpsti ka esimese vabariigi ajal ja enne seda ja ka enne seda.......
    Point on selles, et ladvik tahab ladvikusse oma järglasi mitte parimaid oma riigist. Sisuliselt tähendab see seda, et elame kaupmeeste ühiskonnas kus oluline on nö raha mitte inimesed. Maksuamet võib rääkida moraalist või mitte pole oluline, kõik nende tegemata töö ja vead maksab kinni rahvas. Seni kuni ladvik ei anna aru iga kopika kulutamisest läbipaistvalt, pole lootustki asjade paranemisele.
28.11.2017 01:30
Seni, kuni maksumaksja ei tunne, et tema makstud rahaga käiakse ratsionaalselt ja kokkuhoidlikult ringi, seni ei taha maksumaksja olla see loll, kes maksab. Ja neid asju, mis maksumaksjale ei meeldi, on jube palju. Ei oska kohe kuskilt pihta hakata, mis on kõige hullem: ametnikke liiga palju arvestades meie väikest maksumaksjate hulka, ametnik ei pea oma ametiautoga tehtud erasõite ise kinni maksma, Tallinna televisoon, munitsipaalajakirjandus, kakskeelne riik - see ei ole odav lõbu, kogu see tõlkimine maksab nii palju ja lisaks ei saa venelased senimaani aru, et nad elavad kuskil mujal kui Nõukogude Liidus ehk kui eestlane tahaks elada eestikeelses riigis, siis tal polegi kuhugi minna.
Ja lisaks muidugi see ärmatamine. Jah, riigi seisukohast pole need summad suured, aga tavalise maksumaksja jaoks on need summad sellised, et kaob igasugune isu neid üldse mingeid makse maksta.
    28.11.2017 02:23
    Ja lisaks veel see, et korralikku arstiabi ei saa oma makstud maksude eest. Aastaid pole ühtki arstiteenust vaja, siis on ÜKS kord vaja ja sa ei saa seda. Aga tasulisse palun väga. Aegu nii et tapab.
28.11.2017 02:26
Küll ikka meid manitsetakse, küll on rahva ja ärimeeste moraal madal. Aga vaataks õige, kes meile eeskuju annab? Riigivargad, härmatajad, manipuleerijad, naisteahistajad...kas jätkan, või sai küll selleks korraks?
28.11.2017 03:31
Stalnuhhin sobiks hästi maksumoraali maskotiks.
Võiks kohe pronksi valada.
28.11.2017 06:19
"Maksu- ja tolliameti juht Valdur Laid rõhutab, et naabrimehele Lätist õlle toomine on seadusrikkumine." - Mis asja? Kas see lause pärineb haiglast? Ma toon kuskilt välisriigist naabrimehele meelehead ja kohe olen vangitorni vääriline? Kas Laid tõesti juhib suurt riigiametit? Selliste võimetega ilmaelust arusaamisega?
Anonüümne kommentaar
28.11.2017 06:22
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "sulev" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
28.11.2017 06:52
Maksumoraal saab alguse sellest, kas maksud tunduvad õiglased.
Kui makstud maksude eest midagi vastu ei saa ja makstud summa tundub üliebavõrdne, siis langeb ka moraal.
Võtame tööjõumaksud. Selleks, et inimesele 1000€ kätte maksta, on ettevõtja kulu 1673 eurot. Kui ettevõtte kogukuludest 80% moodustavad palgad, siis 1/3 kogukuludest on tööjõumaksud. Mina ettevõtjana ei tunneta, et ei mina ega töötajad saaks selle summa eest riigilt teenust. Ka ligilähedaselt mitte.
Moraal on kahepoolne. Viige teenused läbipaistvamaks ja arusaadavamaks ning hakkab ka moraal tõusma.
28.11.2017 06:54
Huvitav, kas naabile Türgist õlle toomine on ka karistatav?!
28.11.2017 07:09
Maksuameti ”juht”, oled kindlasti toonud oma sõbrale poest 2 õlut, seega rikud seadust juudas!
28.11.2017 07:25
•• Laidi sõnul tekitab ametiautode küsimus suurt kära, sest kardetakse kaotada firmadele väga soodsaid olusid.
----
Jah, ja selle pärast tuleb asendada kõik riigile kuuluvate sõiduautode numbrimärgid punaste numbritega.
    28.11.2017 09:58
    muide eelmine maksuameti "paljukiidetud" peadirektor hõiskas on-line, et tema võib maetiautoga oam tarvbeks sõita küll, vedada ämma ja lapsi jne. kuna riik (loe MAKSUMAKSJA) on tema eest erisoodiustuselt maksud riigikassasse maksnud (aru saamata et see makse on tulnud riigikassast ja läinud riigikassasse.
    Vahepeal on maks etegemise eest saanud keegi ainult palka ja pank teenustasu.
    ma , ettevõtjana, oleks nõus ka 1000€ kuus sõiduaotu pealt maksu maksma, kui selle saaks riigilt aasta lõpus 99,9% tagasi

    Avaliku sektori poolt finantseeritud autod/ja kasutus, peaks küll olema teiste numbrimärkidega (nagu kaitseväel näiteks)
    ja ma pole selle vastu, kui ametnikud , kel autot vaja, selle saavad ja seda ka oma peres kasutavad, kui nad erakasutuse õiglaselt riigile kompenseerivad. Erisoodustusmaks siin ei tööta ja sellise meetodi kaustamine on kuritegu kõigi maksumaksjate vastu, sest see on ASENDUSTEGEVUS.
28.11.2017 07:32
Maksumoraal taandub aga maksude mõistlikkusele ja maksurahaga ümber käimise arukusele. Rohkem vist polegi lisada?
    29.11.2017 11:06
    maksumoraal ühiskonnas on päris huvitav ja eraldi teema
    kahju, et meil ei leidu piisava võimekusega majandusajakirjanikke kes suudaks teemat adekvaatselt analüüsida.
    Meil mõitetakse ühte moodi hukka näiteks need ettevõtjad, kes maailmas kehtivate maksuseaduste raames optimeerivad makse, (loe maksavad vähem kui seda "pimesi" ja lollilt teha) ja nn. "ettevõtjad", kes skeemitamisega, fiktiivsete arvetga jne. "õngitsevad" teiste makstud maksud riigikassast oma tasku.
    Viimane on vargus. Muide sarnane vargus on eelarverahade kasutamine mitte sihtotstarbeliselt ( a la ühistupank, LIPO, KE reklaamid linna raha eest, amnetnike mõttetud reisid, riigivara kasutamine isiklikuks otstarbeks) ja ka tegelikult perearstilt aluseltult küsitud töövõimetuse kompensatsioonid, töötukassa toetused, kui ise käid mustalt või teises riigis tööl, või lasid end kokkuleppel koondada, tegelikult oli soov puhata jne.

    Kui nüüd eluline näide tuua, kumb on moraalitum: 2 inimest näljas, ühel on pirukas
    kas moraalitu(m) on see kes sööb piruka üksi ära
    või see
    kes varastab teise piruka ära ja sööb selle ära?
    Päris huvitav gallup oleks?
28.11.2017 07:36
Pole mõtet reakodaniku südametunnistusele koputada, meitel on aususe etalonid ju ärmatajte ja kilekotiraha vastuvõtjate näol alles silme ees.
    28.11.2017 10:10
    muide, natuke suuremat pilti, see ärmatamine ja kilekotitamine on köömes
    isegi TS altkäemaks on köömes ..võrreldes 2005-2010 herr A. viljeletud käpardliku majanduspoliitikag ... ja eelarvepoliitikaga

    annan vihje - eesti suurimad SKP kvartaalsed langused 2009 oli 16 ja 17,5%

    Tsehhil olid vastavad miinused ca 5,5% juures.
    kui arvutada 2005-2008 ebaefektiivselt kasutatdu ressursside ülekulu ja 2009-2015 70% ulatuses ise tekitatud kollapsi edasine majandusmõju kokku, siis me saaks sellise numbri, et enamus inimesi ei yahaks enam üldse maksu maksta
    29.11.2017 10:51
    väike soovitus miinuste panijatele - kui kaasaegsest riigi majandusmudelist aru ei saa, siis miinustamise asemel soovitan kooli minna
    makroökonoomikat ja riigieelarve aluseid saab juba 1-2. kursusel
28.11.2017 08:16
Väga lihtne on ümbrikupalka mitte maksta, ei maksa üldse ja magangi rahulikult. Kui iga ringiga riik võtab 4-st eurost 3 maksudeks siis kui mitu ringi saab raha teha, et teda polegi enam mitte millegi maksmiseks. Tehti haldusreform. hulk tarku inimesi vabanes erasektori jaoks, näidaku nüüd ette kuidas praegustes tingimustes on võimalik tegutseda, kohe, kui kõik nad saavad edukateks ettevõtjateks hakkan nende kogemustest õppima ja teen ka samamoodi
    28.11.2017 08:29
    Ei vabanenud. Kohad mängiti ümber ju valdavalt. Kuna distriktid suurenesid on vaja rohkem vanema abisid:) Kusagil on infot selle kohta, mis oli reaalne rahaline efektiivsuse saavutamine kogu haldusreformiga?

    Arvan, close to nothing...
    28.11.2017 09:15
    See ei ole nii, ajalehes kirjutati, et haldusreformiga väheneb ametnike hulk ja vabaneb väga suur raha teiste eesmärkide saavutamiseks, palgatõusuks ja, ja .....ja uute ametnike palkamiseks, nii, et raha jätkub ja tuleb puudugi
    28.11.2017 15:17
    Lugesin jah lehest, et saanud kätte oma "ametikoha kaotamise tasud" ja koondamistasud, asusid "ärareformitud" valdade ja maavalitsuste juhtivtöötajad ennastsalgavalt tööd rügama uuestisündinud KOV ametites ...
28.11.2017 08:44
Sotsist maksuameti juht meil veel puudus. Ma olen igati õigluse poolt see mis toimub pole õiglus vaid kadedus ja riigikassa täitmine nende arvelt, kes teevad rohkem. Teatud juhtudel ongi nii, et sa kas lähed pankroti või üritad kuidagi optimeerida.

See rahulikult magamise asi oleks selle auto erasõitudeks kasutamisega hästi klappinud. Praegu plekid 100kw auto pealt 200 kuus riigile, mis on selgelt ebaproportsionaalne. Liising koos kindlustusega on suurusjärgus 400 kuus. Kui oleks selle maksu teinud 50-60 per auto kuus oleks enamus selle ära maksnud ja rahulikult maganud. Nüüd üritab enamus sellest kõrvale hiilida. Taustaks siia see teadmine, et 1 auto põhjendab igas ettevõttes ära ja need seda maksu kindlasti ei maksa nüüd.

Kokkuvõtvalt sellise hülgemöla peale tahan ma veel vähem sellele riigile makse maksta.
28.11.2017 08:51
Ega maksuamet poliitikute idiootsuses süüdi ole.
Nemad teevad oma tööd.
Poliitikud tahavad küll oma idiootlike lubaduste katteks aegajalt rohkem, kui seadused võimaldavad, aga eks siis peab kodanik rinna ette lööma ja ametnikule ning poliitikutele meelde tuletama, kelle (sellesama kodaniku) raha eest ostetud toolil nad istuvad ja et ametnik PEAB lähtuma ainult seadusest.
    28.11.2017 10:14
    kõiki elulisi olukordi ei ole seaduses kirjas
    eestisneadustes on ka kirjas, et ametnikul on kaalutlusõigus ja ka tegelikult-kohustus! Selle aksutamisega ei lähe kohe automaatselt seadusega vastuollu.
1 2
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega