Globaalne majandusseisak, Iraagi sõda ja SARSi-epideemia on laastavalt mõjunud turismile. Kriis sai alguse New Yorgis 2001. aasta septembris toime pandud terroriaktist ja kestab siiani.

Suurkettide omanikud näevad olukorrast väljapääsu, otsides uusi turge turvalisematest maailma piirkondadest. Kõige raevukamalt on asunud tegutsema maailma suuruselt kolmas hotellikett Marriott International.

Hiljuti väisasid Marriottile kuuluva keskmise hinnatasemega hotellibrändi Ramada esindajad Eestit, otsides siit järjekordset koostööpartnerit. Kui peaaegu kõigis Euroopa Liidu kandidaatriikide pealinnades on Marriott juba esindatud, siis Balti riikides pole neil siiani õnnestunud kanda kinnitada.

Eriline tähelepanu oli seekord suunatud Reval-grupi hotellidele. Reval Hotelligrupi tegevdirektori Feliks Mägusa hinnangul oli Marriotti pakkumine liiga madal, et nendega lepingut sõlmida.

Frantsiisileping Marriottiga oleks näiteks hotellile Olümpia maksma läinud 10 protsenti käibest ehk ligikaudu 20 miljonit krooni aastas. “Soolane hind vaid selle eest, et kanda nime Marriott Olümpia,” kommenteeris pakkumist Mägus. Siiski pidas Mägus Marriotti plaane siinses regioonis väga tõsisteks.

Viru hotelli tegevdirektori Yrjö Vanhaneni sõnul pidasid Viru omanikud viimati Marriottiga läbirääkimisi kaks aastat tagasi. “Kuulujutud, nagu oleksid nüüdki Ramada esindajad meile ettepaneku teinud, ei pea paika,” ütles Vanhanen.

Tema kinnitusel võiksid Viru hotelli valdavalt soomlastest omanikud korraliku pakkumise puhul oma osalustest siiski loobuda.