Selle põhjuseks on toorainekulude suurenemine, vahendab Läti Delfi. Lisaks on Lätis oluline ka hinnafaktor.

Lõunanaabrite juures prognoositakse tänavu ka kaubanduspindade kasvu, mis tähendab et ostja jaoks vahemaa kodust kuni kaupluseni lüheneb. Ostjad pööravad üha rohkem tähelepanu teeninduse ning kaupade kvaliteedile, rääkis Vilcmeiers.

Seetõttu plaanib Maxima Lätis sel aastal langetada umbes 1000 ostja jaoks olulise tarbekauba hinda, milleks on plaanitud 6 miljonit eurot.

Jaekaupmeestel tuleb silmas pidada, et sissetulekute kasvu tõttu kulutavad elanikud toiduainetele umbes 21% sissetulekust. Seda kinnitas eelmise aasta kolmanda kvartali statistika.

Eelmisel aastal oli Maxima Latvija käive 694 miljonit eurot ehk aasta varasemast 0,7% rohkem. Ettevõtte kasum aga kahanes 37,5% 11,98 miljoni euroni.