?Peamise rõhu oleme pannud Baltikumi müügi- ja hoolduskeskuste geograafia laiendamisse, kuid tulevikus ei välista laienemist ka teistele lähiturgudele,? täpsustab firma plaane Mecro pikaajaline tegevjuht Priit Prints. Tulevikus näiteks Venemaale, Skandinaaviasse või Poola. Praegu on siiski tähelepanu Baltikumile suunatud.

Seni valdavalt Eestis, kuid ka Lätis ja Leedus kanda kinnitanud firma tegeleb peale jaemüügi ka seadmete hooldusega. Praegu arendatakse kodumaiseid keskusi ? Stokkeri kaubamärgi all kerkivad uued hooned nii Pärnusse, Narvasse kui ka Tartusse, kuid hoogsalt toimetatakse ka lõunanaabrite juures. Sel aastal on juba avatud kaks uut keskust Lätis ja üks Leedus ning aasta lõpuks on lisandumas teist sama palju.

Mecro teenindusjaamade täiustamise taga on kallite seadmete müügigarantii ja hoolduse pakkumine. Mis siin salata, moodne traktor meenutab oma lisavõimaluste poolest kosmoselaeva ja igaüks, kes traktori eest miljon krooni lauale laob, on huvitatud seadme korralikust hooldusest ning kiirest tõrgete kõrvaldamisest.

Põllumees põline rikas

Vaatamata sellele, et Stokkeri keti rajamise algusaastatel põllumajandusseadmeid tootevalikkuse ei lülitatud, on hiljem tehtud otsus end kuhjaga ära tasunud. Põllumajandusseadmete müük annab firma käibest veerandi. Tõsi, põhiliste kaubaartiklite, tööriistade ja tarvikute müügikäivet põllumehed siiski üle ei trumpa. Ja ilmselt ka tulevikus mitte. Hoogsa hüppe andis põllumajandusseadmete läbimüügile amortiseerunud masinapark, mida asuti eurorahadega üles upitama.

Kuigi masinate ostuks investeerimistoetusi Eesti põllumeestele enam ei jagata, on Prints tuleviku suhtes optimistlik. Mehe sõnul ei oota turgu mitte langus, vaid kasv. Peale selle annab optimismiks alust hästi komplekteeritud müügi- ja hooldusmeeskond. Alahinnata ei saa ka personaalseid kliendisuhteid ja lojaalseid kliente.

Suurimaks pudelikaelaks on Printsi sõnul piisava ettevalmistuse ja kogemustega spetsialistide leidmine. Tänapäevased masinad on keerukad, täis elektroonikat ja ?vana kooli? mehaanikute teadmistest ning oskustest jääb kõigi tehniliste probleemide lahendamiseks vajaka. Seetõttu kulutatakse palju energiat koostöös masinate tootjatehastega personali tehniliseks koolitamiseks.

Ilmselt on turuliidri positsiooni saavutamise taga suur tootevalik. 1991. aastal tööriistakeskusena tuntust kogunud Mecro on oma tegevusvaldkonda laiendanud. Pakutav kaubavalik ulatub ehitus- ja keevitusseadmetest aiatehnikani.

Lõviosa käibest tuleb Eestist

?? Eesti kapitalil baseeruv ettevõte, asutatud 1991. aastal.

?? Põhitegevus tööriistade, seadmete, tarvikute ja määrdeainete müük. Tütarettevõtted kogu Baltikumis ? Lätis (SIA Stoller), Leedus (UAB Mecro).

?? Töötajaid 315 (märts 2005).

?? Konsolideeritud käive Baltikumis 781 mln krooni (2004).

?? 75% käibest moodustab Eesti turg, neist omakorda suurem protsent tööriistadest ja tarvikutest.

?? Stokkeri märgi all 18 müügi- ja teeninduskeskust ? 11 Eestis, 4 Lätis ja 3 Leedus.

?? Kokku on esindatud üle 80 kaubamärgi, nendest tuntumad on JCB, John Deere, Still, Valvoline, Stihl, Metabo, Kärcher.