Kubits nõustas SLKd 2001 aasta algusest kuni 2014 aasta augusti lopuni.

Kubits kinnitab oma Fecebookipostituses, et tema ettepanekud lähtuvad reisijate ja maksumaksja huvidest:

„Soovides lahendada tänane süvenev juriidiline ja emotsionaalne ummikseis, mis seab kahtluse alla, kui mitte praamiliikluse säilimise 2016. aasta sügisest, siis kindlasti kvaliteedi languse. Lõpetada igaveseks ära poliitiline ja ettevõtjate vaheline kemplus, mille tagajärjel kannatavad eeskätt reisijatest saarte elanikud. Vähendada pikaajalise lepingu tulemusel kordades riigi poolt eraldatavat dotatsiooni. Lõpetada ära poliitiline retoorika olemasolevast monopolist. Ühelegi täna teenindavale liinile ei ole füüsiliselt võimalik reaalset konkurentsi tekitada. Jõuga ühe laevaomaniku asendamine teisega ei tekita mitte konkurentsi, vaid loob uue monopoli,“ tõdeb Kubits.

Kubitsa ettepanekud on järgmised:
1. Kõik osapooled loobuvad edasistest juriidilistest vaidlustest ja nõuetest.

2. Riik sõlmib olemasoleva laevaomaniku ja operaatoriga võimalikult pikaajalise lepingu, mida on võimalik hiljem automaatselt pikendada.

3. Riik, laevaomanikud ja operaator lepivad läbirääkimiste kaudu kokku läbipaistvas tootluses, mis rahuldab kõiki osapooli.

4. Laevaomanikud kaotavad ära vahefirmad ja korrastavad omandistruktuuri vastavalt riigi ootustele.

5. Pikka lepingut omavad laevaomanikud refinantseerivad seejärel oma kohustused pankade ees, mille tulemusena saavad jagada kulubaasi pikemale perioodile. Viimane vähendab automaatselt riigi poolt makstavat dotatsiooni.

6. Riik ja laevaomanikud lepivad kokku, millises perspektiivis on vastastikkuse huvi korral võimalik omandada tänased praamid.

7. Ettevõte viiakse 3-5 aasta perspektiivis börsile või emiteeritakse muul viisil vähemusosalus investorite grupile, mille kaudu saaksid ka kõik reaalselt praamiteenuseid kasutavad inimesed osanikuks ja ettevõtte avatus kasvab veelgi.

8. Riik ja väikeinvestorid nimetavad ettevõtte nõukogusse oma esindajad.

9. MKM tõstab piletihinnad turutingimustele vastavaks, et tõsta ettevõtte omatulu osakaalu ja vähendada koormust riigieelarvele. Dotatsiooni vähenemisel kaovad korruptsiooniriskid.

10. MKM tõstab reiside arvu, mis vastab reaalsele nõudlusele ja on võimeline vaatama järgmised 10 aastat ette.