Ärev poliitiline olukord idaturgudel ei ole Baltika Grupi finantsdirektori Maigi Pärnik-Perniku sõnul Baltikale murekohaks. Riskide hajutamiseks müüdi Ukraina tütarettevõte aprillikuus ning Ukraina turul müügitegevuse jätkamiseks sõlmiti frantsiisileping järgmiseks viieks aastaks. „Me jääme sinna turule, meil on olemas tugev partner ja meie brändituntus on seal teatud regioonides väga kõrge,“ sõnas Baltika finantsdirektor. Ta lisas, et Ukraina juulikuu müügitulemused on siiani eelmise aastaga samal tasemel.

Vene turul tegi Baltika alla ootuste tulemuse, müük langes poolaastaga 19 protsenti. Pärnik-Pernik on tuleviku suhtes siiski optimistlik ning leiab, et Vene turul on toimumas stabiliseerumine. Venemaa suunal on plaanis enda käes hoida Peterburi ja Kaliningradi regiooni jaevõrk ning mujal tegutsemiseks otsitakse hulgimüügi- ja frantsiisipartnereid. „Peterburi turg on sarnane meile nii maitselt kui ka äritavadelt ning on meile väga lähedal,“ põhjendab ta Baltika strateegiat. Viimase poole aasta jooksul avas Baltika Grupp Venemaal kolm poodi ning sulges kaks, mis olid madalseisus ning perspektiivitud. Venemaa hulgimüügitulemused kasvasid eelmise aastaga võrreldes kaks korda ning ollakse lootusrikkad uute partnerite otsinguil. Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder lubab, et prognooside järgi ollakse aasta teisel poolel ka Venemaal kasumis.

Hiljutise lennukiintsidendi valguses Milder aga sanktsioone ei karda: „See ei ole tõenäoline, tõenäolisem on, et Euroopat tabab asteroid.“ Venemaaga peab äri ikka edasi tegema, leiab Milder. Riskide hajutamiseks on siiski kohalolu Vene turul vähendatud. „Kui aasta aega tagasi oli meie idaturgude osakaal jaemüügis ligi 30 protsenti, siis täna on see 16. Tõenäoliselt aasta lõpuks vähendame osakaalu veel, see jääb 10 ja 15 protsendi vahele,“ sõnas Milder.

Baltika Grupi edukaimaks brändiks on Monton, mille suurim turg ongi Venemaa. Pärnik-Pernik sõnas, et sel hooajal on nad siiski kõigi brändidega rahule jäänud, suurimat kasvu on näidanud Bastioni bränd. Perspektiivikaks peetakse ka poolteist aastat testitud e-poodi, kus hakatakse alates augustist pakkuma viit Baltika Grupi brändi. „Meie jaoks on hea uudis see, et tõenäoliselt pole e-pood sellel aastal kahjumis,“ ütles Milder.

Baltika avaldas täna erakorraliselt vara oma teise kvartali majandusaruande, lootes sellega pakkuda avalikkusele ja potentsiaalsetele võlakirjadesse investeerijatele piisavalt eelinfot. Baltika Grupi möödunud poolaasta käive oli 25 miljonit eurot, mis on umbes samas suurusjärgus eelmise aastaga. Tuleb lisada, et seoses Ukraina tütarettevõtte müügiga korrigeeriti 2013. aasta tulemusi, eemaldades numbritest Ukraina äriga seonduva. Teise kvartali tulemustega ollakse üldiselt rahul – jätkuvate tegevusvaldkondade kasum on 405 000 eurot. Esimese kvartali kahjumi tõttu on poolaasta üldiselt siiski kahjumis. Kogu esimese kuue kuu kahjum on koos lõpetatud tegevusvaldkondade ehk Ukraina ettevõttega seonduvaga 1,8 miljonit eurot.

Ida-Euroopa turgude põhjustatud riskide maandamiseks otsustati aprillis, et emiteeritakse 3 miljoni euro väärtuses võlakirju. 14. juulil algaski Baltika konverteeritavate võlakirjade pakkumine, mis kestab veel nädala jagu. Milder kinnitas, et võlakirjade vastu on piisav huvi. Tegelikult poleks võlakirjade tulu põhimõtteliselt ka praegu vaja olnud, ent idaturgude ärevus on tekitanud olukorra, kus edasiste investeeringute tagamiseks on vaja mingit ressurssi, põhjendas Pärnik-Pernik võlakirjade emiteerimist. Milder rõhutas, et kuigi meedia üritab Baltikat näidata musta auguna, kuhu rahad kaovad, tegeldakse ka võlgade tagasimaksmisega. „Järgmise aasta lõpuks on kogu investeerimislaenude portfell tagasi makstud,“ lubas Milder.

Milder ei ole kindel, millist finantseerimispoliitikat kasutatakse edaspidi. Kuna Baltika investeerimistarvidus jaemüüki on jõudmas lõpusirgele, lubab Milder, et Grupi rahavajadus on järgmiste aastate jooksul hoopis teine ning välistada ei saa tulevikus dividendide maksmist.