Praeguseks paika pandud plaanide muutmist ei pea Michal mõistlikuks, kuna see see lükkaks edasi raudtee-ehituse alguse ning täiendav ajakulu võib meid ilma jätta Euroopa liidu rahastusest. Minister rääkis Rail Balticust täna ERRi raadiouudistele.

See tähendab, et Rail Baltic ei hakka jooksma läbi Nabala-Tuhala looduskaitseala, kuna see trass aitab säästa kümneid miljoneid eurosid.

Michal on ka varem öelnud, et Rail Balticu uute trassi suundade kaalumine läbi Nabala loodus- ja Rebala muinsuskaitseala tähendaks juba peetud arutelude taasalustamist, mis omakorda lükkaks edasi juba ajahätta jäänud ehitustööde alguse.

Novembri lõpus allkirjastati Tallinnas Innovatsiooni ja Võrkude Rakendusameti (INEA) ja kolme Balti riigi ühisettevõtte RB Rail AS vaheline Euroopa Liidu poolse rahastamise leping kiire rahvusvahelise raudtee Rail Baltic esimeseks ehitusperioodiks.

Rail Balticu esmase rahastusotsusega kaetakse ettevalmistavad tegevused perioodil 2015-2020. See sisaldab tehnilisi uuringuid, maa võõrandamist, esimesi ehitustöid, projektijuhtimise toetust, järelevalvet ning avalike tutvustuste ja arutelude läbiviimist.

2020. aastaks on projektipartnerite eesmärk lõpetada eeltööd (tehniline projekteerimine, ehitusload, maade ostmine) ja alustada esmaste ehitustöödega osades lõikudes Eestis; raudtee keskses osas, Riia piirkonnas Lätis ning Kaunase-Panevežyse vahelisel lõigul Läti-Leedu piiri äärses osas Leedus.