NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
01.10.2016 06:50
100 € kodukootud sõrmikud? Hobuse unenägu!
Anonüümne kommentaar
01.10.2016 06:57
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "1" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
Anonüümne kommentaar
01.10.2016 07:43
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "kuulge" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
01.10.2016 07:49
Sada või mitte, aga riigi muuseum teeb rehepappi, nagu selgub, mitmel alal - toitlustamine, käsitöö müük jne. Mis siin rääkida õiglasest konkurentsist, kui riik on esisolkija.
    Näita vanemaid (3) Laadin kommentaare...
    01.10.2016 16:13
    Aga mina juba käisin, aitasin isegi pisut ehitada. Eks ta pisut lollakas asi ole, aga korra elus peaks ikka seal käima, kasvõi teiste ugrilaste kohta uurimas. Jätkusuutlik see projekt kindlasti pole, ainult riigieelarve toel saab maja tegutseda, ehk siis järgmise aasta eelarvest saame lugeda "2 mil eurot ERMi ülalpidamiskuludeks". Samas pole hullu, Tartu sai palju uusi kõnniteid ja foore juurde, mulle isiklikult meeldib.
    01.10.2016 16:50
    eid_152ca824a67e36 01.10.2016 08:34
    ERM-ist ei pea ju mitte midagi ostma. Osta laatadelt

    Aga sellest just kirjutataksegi, et ERM ei peaks olema odava saasta kaubamaja. Aga mingi väike sihtgrupp seal kvaliteetsele kaubale kindasti käib.
    03.10.2016 08:40
    eks mine ürita seda seletada turistile, kes on ostnud madala kvaliteediga sõrmikud erm-st 12 euro eest ja peaks nüüd laadalt vähemalt 50 välja käima
01.10.2016 08:31
irw
Kvaliteetseid rahvusliku mustriga sõrmkindaid ei ole võimalik alla 100 euro müüa !
    01.10.2016 12:25
    Apsoluutselt nõus! Kes ise pole kudunud elus ei jaga seda kahjuks. Ja neid kes õiget käsitööd lörtsivad on päris palju. Kuid ega tavainimene kellel kogemus puudub eriti ka kvaliteetsel kindal vahet tee.
    01.10.2016 20:24
    Jah, ega käsitöö ei ole ainult kinnaste kudumine. Ma tean mõnda head inimest, kes teevad käsitööna näiteks köögimööblit. Käsitööna. Seda ei tohi ära unustada. Head inimesed, käsitööna tehtud tooted peavadki olema "kallid".
01.10.2016 08:50
Kvaliteetseid rahvusliku mustriga sõrmkindaid ei ole võimalik alla 100 euro müüa....
---------
Niisiis - eestlane oma 400.....700 eurose palgaga jääb sellest ostjateringist kindlalt välja, vanaemad ei tohi ka kududa, sest sellega ta "solgib turgu" (äärmiselt vastik, õel ja sisutühi, aga levinud väljend)... Niisiis enamik eestlastest peab olema ilma villaste käsitsikootud sokkide, kinnaste, kampsuniteta? Hind on aga see lepe, millega on nõus nii ostja kui müüja. Lihtsalt tahan öelda, et Eesti riigis vägisi juurutatav "liberaalne turumajandus" on meie riigi väljasuretamise efektiivne instrument. Sulame ja lahustume suurriikides loodud suurkontsernide haardes ja askeldustes turu hõivamises ja kohaliku tootmise väljasuretamises. Kaua me veel suudame ennast vee peal hoida?
    Näita vanemaid (4) Laadin kommentaare...
    01.10.2016 12:45
    Vigur seisneb selles, et Eesti riik ei suru mitte liberaalset majanduspoliitikat peale, vaid riigikapitalismi. Riik: "Ise teen, ise müün, ise saan raha".
    01.10.2016 16:19
    Jutt on õige. Saaksime ise hakkama, kui koliksime maale tagasi, kasvataks lihaloomi ja juurikaid, siis oleks söök omast käest, mingi osa viiks turule. Selle "mingi osa" müümise eest saaks raha, mille eest osta majapidamises ja isiklikus elus vaja minevaid asju. Tundub kuidagi lihtne, aga ega see mugav elu just ei ole. Ettevõtte loomine ja ühisturul konkureerimine on väga karm, enamus seal ellu ei jää.
    01.10.2016 20:59
    Nii ongi, et ega kõik rikkaks ei saa. Kui kõik oleks rikkad, siis poleks vaeseid, kes rikkaks saada tahaksid. Ainuke asi, mida ma öelda tahaks on see, et riik kogub eraettevõtjate raha, nüüd hakkab riik eraettevõtjate ärisid üle võtma (munitsipaalpank, munitsiaalpood, munitsipiaalüürikorterid, munitsipaalrestoran ERM-s, munitsiaalpraamid, munitsiaallennufirma...). Kes selle jama kinni maksab? Maksavad erafirmad. Miks? Sest neil ei ole riigipirukat, neil on ainult võimalus ise ellu jääda. Kui on.
01.10.2016 08:52
On käsitöö oma originaalsuses ja on hiina vabrikute masstoodang Uku Uujari ja Lollide maa suguste jaoks. Valik on vaba ja nii lihtne see ongi.
01.10.2016 09:07
Kui sul on raha siis ostad saksa riided poest mitte kodukootud undruku. Vanasti tehti küll nii. Äärmisel juhul maksti natuuras, ehk siis tegid talgupäeva naabrile kui ei mõistnud keerulisemat pitsi teha.

Käsitööd tehakse hobi korras mitte raha teenimiseks. Kes tahab raha teenida sellega on puhta ...napakas. Niiet see rumal jutt suhu tagasi, et odav kinnas suretab käsitöö välja.
01.10.2016 09:27
Mmmm...
Mul tekkis küsimus, et mis siis on rahvuslik kas käsitöö või käsitöölised?
Kas Saaremaa mustriga käpikud ei võiks saada koodutd ütleme 500 minu poolt palgatud malaislase poolt kes väljastavad valmisprodukti 0,20 EUR per paar?
Vaat siis on jokk teiega.
Sest käpikud, need käpikud on ju idee poolest ikka eesti mustriga ja kölbavad kohaliku käsitöö pähe müüa?
    01.10.2016 09:46
    Ma väga kahtlen kas sinu poolt palgatud malaislased oskavad vardaid käeski hoida, rääkimata meie rahvuskinnaste töövõtetest.
    01.10.2016 09:59
    See kaheksakand, mis fotol, on ju ka hoopis idamaist päritolu õnnesümbol, mis omal ajal Eestis üle võetud. Paljuke siin kultuuris ülde meie enda oma on. Mis vahet siis, kas toodetakse Hiinas vms, üks raha eest elamine kõik. Selle asemel, et seda suurt kõledat maja yohutu rahaga ülal pidada, võiks rohkem elavasse kultuuri panustada ...
01.10.2016 09:49
100 eurot on vähe ülepaisutatud aga ettevõtjale teadmiseks, et see on Eesti rahvuskulutuur. Petta, tõmmata naabritel "nahk üle kõrvade" See oleks päris imelik, kui ERM-is kõik EL seaduste järgi käiks.
Võta kasvõi ERM-i pilet. Maksumaksja raha eest ehitati, maksumaksja raha eest kantakse tulevased kulutused ja pileti pead ikka ostma.
01.10.2016 10:19
Eks seepärast, et uuskasutuspoodides saab alla 5 euro paari eest. Paraku on manalateele läinuid, kes kõvasti kudunud, Eestis küllaga ja pärijad viivad esemed valimatult ära.
01.10.2016 10:53
Miskipärast on sellel eesti käsitööl viimased 2 aastakümmet täiesti tuntav Made in China /made in Malaysia maik juures.
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    01.10.2016 11:02
    Mis rahvuslikust kultuurist saab juttu olla kui maju ehitame 80% sissetoodud materjalidest kuna oma tootmised ärastati ja laostati praeguste võimulolijate poolt juba aastakümneid tagasi ?
    01.10.2016 11:28
    Vaevalt, et ka Norras või Shveitsis oleks 100-eurostel kudumitel meeletut turgu.
    01.10.2016 11:50
    Sa mine käi Rootsis ära.Seal on inimesed teised ja ostetakse meelsamini kodumaist toodangut.Lihtsalt sellepärast,et kodumaine on nii hea,et pole häbi isegi naabrile pakkuda.Kindlapeale on Sul ka kodus Gustavsbergi santehnika,mis juba kümmekond aasta probleemideta toiminud...Kui seal rahvas puhkamas käib,siis kindlapeale külastatakse ka sellist väikelinna nimega Gränna,kus siiani neid pulgakomme valmistatakse mida Sa jõulumuinasjuttudest tead. Aga mida on Eesti vastu pakkuda ? Kadedusest rohelised kodanikud,kes üksteisele käkki igal võimalusel keeravad.
01.10.2016 11:19
Kuna seal on ilmselt kasutatud lambavilla, siis need pole vegan tooted. Tulevikku neil pole.
01.10.2016 11:22
on aeg keelustada loomade pealt võetud materjalidest või loomast valmistatd tooted
01.10.2016 11:32
100 eurot on ikka liiga palju pandud,sest selle hinnaga ei müü sa ühtki paari isegi jaapanlasele. 70 ehk kannataks veel ära ?
01.10.2016 11:43
Tule taevas appi, kes see ostab 100 euroseid kindaid, selle raha eest saab kuu aega söönuks.
01.10.2016 12:47
Meenub OMA SILMAGA ja OMA RAMMUGA eksisteerinud Kiuma Keraamika, esinduspood ka Tartu maantee käidavaimas kohas oli kord olemas. Rõõmu tehtud teostest oli mingil hetkel oiutult, aga siis... Ei ole äritegu nii, et oled olutegija ning siis peab keegi kibuvitslane sulle appi sööstma, no ei ole nii! Sa võid käpikuid kududa ja mütsi alla muinasvesta, aga ÄRI on see, mille nahka läheb kogu kupatus! Kuid kas alati just peab? Usutavasti ei, kui ei ole oidu ette kaeda ja mõelda, et kuidagimoodi võib tulla võlasaatan kah. Nancy'le tuli, aga loll peab olema juba loomult.

See oli see, mida ma paneksin südamele neile, kes kipuvad kukkuma ilma, et neile selleks jalga ette (või taha) pannakse.
01.10.2016 13:07
Küsimus on siin pigem ikka selles, et kui meil on siin nüüd suur "esindusmuuseum", mis näitab kuidas eestlane on siin maamunal hakkama saanud, ellu jäänud - võta kuidas tahad. Ma olen autoriga nõus, et müüma peaks siiski väärt ja kvaliteetset käsitööd. Hind ei peaks siin olema prioriteetne. See pole mingi turuputka kus igasugust saata võib rahvusliku käsitööna esitada. Pangu poodi inimene kes jagab käsitööst rohkem kui odav hind. See siiski on koht mis esindab ka meie käsitööd ja seal PEAB arvestama töö unikaalsust, kvaliteeti ja ka hinda.
01.10.2016 15:03
Turu pealt saab 100€ eest korralikud kindad, mütsid ja sallid tervele perele et talvel kül ära ei võtaks. Jääb veel üle kingituste jaoks.
01.10.2016 16:13
Mis on sellel autoril,"" kes on pysivalt eesti meedias "pruut igas pulmas ja laip igal matusel"" siin kiunuda, ta teeb ju leisi lapikojas lapitekke - mis temal asja ERM -iga ja sörmikutega ??
Aga eneseupitamine on tal veres!
1 2
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega