SL Õhtulehega vestelnud kaupmehed kinnitavad nagu ühest suust, et kaardimaksehäired puhkevad alati tipptundidel — reede õhtuti, nädalavahetusel ning riigipühal.

Kui kaardimakseterminal kinni jookseb, ei aita enam ka maksmise ajal sularaha kasuks ümberotsustamine. “Kaardiga maksja kaup on kassas ja arve pooleli,” nendib Maksimarketi kassaadministraator. Samuti ei saa ette võtta järgmist, sularahas maksta tahtvat klienti.

Kaardimaksetõrke ohvriks langenud poest saab lahkuda vaid ostudeta. Pärast 20minutilist seisakut leidsid suurel reedel Laagri Maksimarketi müüjad kaubariiulite vahelt mitu kaupa täis kuhjatud ostukäru — inimeste kannatus oli lihtsalt katkenud.

“Mõni klient pidi koju raha järele minema,” meenutab Maksimarketi kassaadministraator hullumeelset suurt reedet. “Üks kott, kus oli 2500 krooni eest kaupa, ootas kassalaua all kaks tundi. Aga meil on ju veel hea — saab kauba kas või riiulisse tagasi viia! Ma ei kujuta ette, mis näiteks bensiinijaamas saab, kui auto on tangitud, aga kaardiga maksta ei saa?!”

Tallinnas Linnu teel kaubamärki “5+” kandva tankla juhataja Peeter Allas ütleb, et pangakaardiga tasumisel tekib neil tõrkeid paar korda nädalas. “Meil on sellisteks juhtudeks olemas spetsiaalsed garantiikirjablanketid,” teatab ta. “Inimene peab selle täitma, nädala jooksul tagasi tulema ja arve ära maksma.”