20 minutiga hakkas Laagri Maksimarketis õhk pingetest lausa särisema. Järjekorrad aina kasvasid, lapsed mangusid vanemate ostukärudest veel kinni maksmata komme ja jäätist ning paar klienti hakkas lõpuks müüjaid sõimama. Kõigest hoolimata ostjad kassast läbi ei pääsenud, sest pangakaardiga maksmine oli suurel reedel ehk lihavõttepühade eel-õhtul taas kord katkenud.

SL Õhtulehega vestelnud kaupmehed kinnitavad nagu ühest suust, et kaardimaksehäired puhkevad alati tipptundidel - reedeõhtuti, nädalavahetusel ning riigipühal.

Kui kaardimakseterminal kinni jookseb, ei aita enam ka maksmise ajal sularaha kasuks ümberotsustamine. “Kaardiga maksja kaup on kassas ja arve pooleli,” nendib Maksimarketi kassaadministraator. Samuti ei saa ette võtta järgmist, sularahas maksta tahtnud klienti.

Kaardimaksetõrke ohvriks langenud poest saab lahkuda vaid ostudeta. Pärast 20minutilist seisakut leidsid ka Laagri Maksimarketi müüjad kaubariiulite vahelt mitu kaupa täis kuhjatud ostukäru - inimeste kannatus oli lihtsalt katkenud.

“Mõni klient pidi koju raha järele minema,” meenutab Maksimarketi kassaadministraator hullumeelset suurt reedet. “Üks kott, kus oli 2500 krooni eest kaupa, ootas kassalaua all kaks tundi. Aga meil on ju veel hea - saab kauba kas või riiulisse tagasi viia! Ma ei kujuta ette, mis näiteks bensiinijaamas saab, kui auto on tangitud, aga kaardiga maksta ei saa?!”

Tallinnas Linnu teel kaubamärki “5+” kandva tankla juhataja Peeter Allas ütleb, et pangakaardiga tasumisel tekib neil tõrkeid paar korda nädalas. “Meil on sellisteks juhtudeks olemas spetsiaalsed garantiikirjablanketid,” teatab ta. “Inimene peab selle täitma, nädala jooksul tagasi tulema ja arve ära maksma.”

Peterburi tee ja Katusepapi tänava nurgal asuva Shelli tankla teenindaja ütleb, et kaardimaksehäireid esineb neil halvemal juhul kord nädalas. Enamasti just reedeõhtuti, kui tehakse enim kaarditehinguid.