Eesti majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts ütles, et Rail Baltic väljub regionaalsest staatusest alles siis, kui rööpad ulatuvad edasi Leedu piirist Varssavini, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.

„Mul on hea meel tõdeda, et hiljutisel kohtumisel Poola transpordiministri Sławomir Nowakiga väljendas ta igakülgset valmisolekut raudtee renoveerimiseks Leedu piirilt Varssavini aastaks 2020,“ rääkis Parts.

Eesti, Läti ja Leedu saadavad ametliku liitumiskutse Poolale lähiajal.

Ühtlasi kirjutasid ministrid neljapäeval alla kolmepoolse kavatsuste protokolli lisale, millega laiendatakse Rail Balticu projektiga tegeleva töögrupi pädevust.

Briti konsultatsioonifirma AECOM uuringu kohaselt on piisava kauba- ja reisijateveo mahu ning Euroopa Liidu abi korral Euroopa rööpmelaiusel uue Rail Balticu raudteeühendus läbi kolme Balti riigi teostatav.

728 kilomeetri pikkune Rail Balticu marsruut kulgeks kõige optimaalsemalt Poola piirini trajektooril Tallinn-Pärnu-Riia-Panevėžys-Kaunas. Reisirongil kuluks selle vahemaa läbimiseks pisut rohkem kui neli tundi ning rongid väljuksid esialgse kava kohaselt kuuel päeval nädalas iga kahe tunni tagant.