Valitsus arutas möödunud aastal täiendava soodusmääraga erimärgistatud kütuse kaotamisest tulenevaid toetusskeeme ja otsustas, et erimärgistatud kütuse maksuerisused kaotatakse raudtee- ja merendussektoris ning aktsiisitõusust tulenevad kulud kompenseerib riik läbi muude toetuste hiljemalt 2014. aastast.

Laevanduses on eesmärk pakkuda aktsiisisoodustuse kaotamisel laevandusettevõtetele kompensatsiooni riigieelarvest, mistõttu otsest tulu riigile hetkel selle soodustuse kaotamisega planeeritud ei ole.

Täna arutavad majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ning rahandusministeeriumi ametnikud tehnilisi nüansse ja küsimusi vedelkütuse erimärgistamise seaduse võimalikuks muutmiseks ning kompensatsioonivõimalusi toetustena.

Maksusoodustuse ulatuse vähendamisest ja erimärgistatud kütuse kasutusala piiramisest kuni selle täieliku kaotamiseni on viimasel paaril aastal erinevate osapooltega räägitud.

Riigikogu võttis erimärgistatud kütuse maksusoodustust piiravad muudatused vastu juba 2011. aasta juunis sooviga tõsta maksusüsteemi tulemuslikkust ja tõhusust, vähendada maksuerisusi ja süsteemi halduskulu ning muuta soodustused ja toetused senisest enam vajaduspõhiseks.