Salmu ütles saates "Terevisioon", et Taxify rendiautodel põhinevat teenust tuleb vaadata seaduse järgi tegevuspõhiselt, kuna klassikalise sõidujagamisteenuse puhul ei ole autojuhi eesmärk mitte tulu teenida, vaid kulusid jagada, kirjutas ERRi uudisteportaal.

"Sõidukis kohta pakkudes näiteks naabrile või sõbrale ei soovita tulu teenida, vaid kulu jagada. Oluline on ka see, et autojuhil on soov samasse sihtkohta liikuda ning ta võtab reisijad kulude vähendamise eesmärgil lihtsalt kaasa," selgitas Salmu.

Kui rääkida aga sellisest teenusest, kus juht otsib endale klienti ehk ta ootab linnas, pakub välja, et ta viib inimese punktist A punkti B, siis on Salmu sõnul tegemist teenindamisega, millega proovitakse tulu teenida.

Taxify osaleb majandusministeeriumi ja maksu- ja tolliameti juures tegutsevas töögruppis koos teiste turuosalistega, et leida kiiresti mõistlik ja regulatiivne lahendus tänapäevasele sõidujagamise teenusele. Regulatsioon sätestaks nõudeid autojuhile ja autole, lisaks teenusega seotud maksude tasumise põhimõtted. Kasutajate poolt tulnud tagasiside näitab, et kahjuks mitu aastat kehtiv taksolitsents kui paber ei taga kliendile kvaliteeti - vaja on igapäevast efektiivset kontrolli iga sõiduteenuse osutaja üle.

Taxify süsteemis on täna 94% ametlikud ja litsenseeritud taksod, keda on Tallinnas üle 1500 ja kogu Eestis üle 2000 takso. Taxify kasutaja saab valida sobiva teenusepakkuja tuntud taksofirmade logode alusel ja sõidujagamise teenusepakkujad on eraldatud Taxify valget värvi logoga.

Taxify nõuab sõidujagamise teenusepakkujatelt kõrgemad kvaliteedistandardeid kui tänased taksolitsentsi nõuded - kuni 10 aastane korralik auto ja juhil ei tohi olla karistusregistris olulisi rikkumisi. Iga klient saab teadliklult otsustada ennem teenuse tellimist, millist teenust ta soovib kasutada. Klient saab Taxify rakenduses anda juhile sõidu lõpus hinnangu, mis filtreerib kiiresti välja kehva teenust pakkuvad autojuhid.

Tallinnas taksojuhtide kontrolliga tegelevad ametkonnad on tunnistanud, et Taxify tulek on paari aastaga Tallinna taksoturgu oluliselt kliendisõbralikumaks ja läbipaistvamaks muutnud. Pidevalt halbu reitinguid saavad taksojuhid on tänu uuetele tehnoloogiatele turult üsna kadunud.

"On väga tore, et taksoäpid koguvad aina suuremat populaarsust. Sama rekordiline trend on nii taksojuhtide kui ka sõitjate arvus ka Taxifys kogu käesoleva aasta ja eriti detsembris" selgitas Taxify arendusjuht Martin Villig. Taxify lisab iga nädal 50-60 taksot ja kokku on Taxifys Tallinnas üle 1500 takso. Ka suurima autopargiga on viimastel päevadel Tallinnas tipptunnil olukordi, kus ajutiselt ei pruugi kliendi lähedal ühtegi vaba autot leiduda. Sel juhul tasub proovida uuesti paari minuti pärast.