Terve rida reklaamiandjaid on loobunud digireklaamist YouTube’i keskkonnas, kuna on järjest enam mures, et populaarne videovahenduskeskkond on võimaldanud laste pilastamist soosivate kasutajate omavahelist suhtlust, kirjutab Financial Times.

Üks nendest ettevõtetest on maailma suurim toidukontsern Nestlé, kes teatas kolmapäeval, et on otsustanud kogu grupiüleselt peatada reklaami YouTube’is selle ajani, kuni uurimine videovahenduskeskkonna ja tema koostööpartnerite osas veel käib.

USA mängutootja Epic Games, kellele näiteks kuulub arvutimäng Fortnite, on samuti teatanud, et on peatanud YouTube’i keskkonnas reklaamimise. Ka Disney on samadel põhjustel loobunud reklaamist YouTube’is.

„Võtsime läbi oma reklaamiagentuuri ühendust ka Google’iga (YouTube’i omanikfirma – toim), et nad selgitaksid, mis samme plaanivad astuda, et sellist tüüpi sisu oma teenusest eemaldada,” märkis Epic Gamesi pressiesindaja.

Laste pilastamist soosivate kasutajate omavahelise suhtluse YouTube’i keskkonnas avalikustas üks blogija, kes tegi video, kus ta näitas, kuidas pedofiilsete kalduvustega kasutajad suhtlesid omavahel alaealiste laste videode all. Muuhulgas jagasid nad ka lapsporno linke. Kuigi valdavalt olid videod, mille all need vestlused käisid, üsna süütu sisuga, olid osades neist lapsed alasti kujul.

Paljudel juhtudel soovitasid YouTube’i algoritmid ise kasutajatele neid videosid. Muuhulgas näidati neis ka suurfirmade reklaame. „Väga väike osa meie reklaamist jõudis nendesse YouTube’i videotesse, mille all leidus sobimatuid kommentaare,” sõnas Nestlé avalduses meediale.

YouTube teatas kolmapäeval, et reageeris otsekohe, kui asjast teada sai ja asus sellist sisu oma keskkonnast eemaldama. Ettevõtte pressiesindaja sõnul on nad viimase 48 tunni jooksul sulgenud 400 YouTube’i kanalit, mille all on leidnud sobimatuid kommentaare või ebaseaduslikele videodele viitavaid linke. Ka on ettevõte keelanud kommenteerimise videode all, kus on kujutatud alaealisi lapsi.

„Igasugune sisu, sealhulgas kommentaarid, mis ohustavad alaealisi, on põlastusväärne ja meil on selle keelamise osas väga selge poliitika,” märkis YouTube’i pressiesindaja. Ühtlasi edastas keskkond info rikkumiste kohta ka asjakohastele ametiasutustele.