„Lennufirma osaluse omandamine peab olema eelnevalt väga põhjalikult kaalutud protsess, mis eeldaks müüja poolset konkreetset pakkumist koos äriplaani, auditi ja muu infoga. Pealegi on Eestil oma toimiv rahvuslik lennufirma,“ selgitas ta.

Ruuda lisas, et kui lätlased pakkumise teevad, hakatakse seda analüüsima.

Et pakkumine, millele Matiss viitab, oli mitteametlik, selgus ka Läti ministri enda sõnadest.
"Oleme veendunud, et Balti riikidele on parimaks lahenduseks üks ja ühine lennufirma. Oleme mitteametlikult pöördunud ka oma Eesti ja Leedu kolleegide poole, et pakkuda naaberriikidele osalust Läti riiklikus lennufirmas Air Baltic," ütles ta tänasel kohtumisel Eesti ja Leedu ajakirjanikega.

Matiss rääkis, et Balti riigid vajavad oma liinivõrgu laiendamiseks rohkem reisijaid ja see saab tema hinnangul tulla ainult Balti riikide ühisest koostööst.

Küsimusele, kas transpordiministri arvates peaks Eesti riik Estonian Airi kinni panema, otseselt "ei" või "jah" vastust Matiss ei andnud.

Matiss lisas, et see, kui suurt osalust on Läti riik nõus Eestile või Leedule müüma, selguks läbirääkimiste käigus.